Beszállítók Bottyán Zsolt: autóiparban szokatlanul hosszú távú megbízásaink is vannak

Bottyán Zsolt: autóiparban szokatlanul hosszú távú megbízásaink is vannak

autopro.hu | 2014.11.10 12:10

Bottyán Zsolt: autóiparban szokatlanul hosszú távú megbízásaink is vannak

Az Automotive Hungary szakkiállításon a Shinwa Precision Hungary Kft. gyárigazgatója válaszolt kérdéseinkre.

Hirdetés

– Mivel foglalkoznak?
– Száz százalékban japán tulajdonú vállalat vagyunk: 1998-ban alakult meg a magyar gyár, teljes mértékben autóipari cégeknek dolgoztunk. Kezdetben összeszereléssel foglalkoztunk, majd úgynevezett autóipari kozmetikai alkatrészeket, például rádióelőlapokat és klímavezérlő-paneleket kezdtünk el gyártani. Tier 1-es cégeknek szállítunk be, rajtuk keresztül Mercedes, Fiat, Škoda, Volkswagen, Opel, Buick, Chevrolet autókban vannak a termékeink. Főleg a Continental, a Panasonic, a BHTC és a magyar Flextronics, Alpine, a portugál Delphi és a Kostal tartozik a főbb vevőink közé. Tavaly július óta a JVC Kenwood a Shinwa fő, 61 százalékos tulajdonosa. Az anyagcég központja Hongkongban található, Európában a miskolci gyár a Shinwa egyetlen telephelye. A cégcsoporton belül mi foglalkozunk egyedül autóipari kozmetikai alkatrészekkel.

Bottyán Zsolt a Miskolci Egyetemen végzett gépészmérnökként, de termésirányítási és logisztikai tanulmányokat is folytatott. A Miskolci Drótgyárban kezdte pályafutását, majd termelési vezetőként kezdett 2004-ben a Shinwánál, két és fél éve lett gyárigazgató

– Mekkora a termelésük?
– 33 millió amerikai dollár évente a forgalmunk. Több millió autóba kerülnek be évente a Miskolcon készített alkatrészek. Évente 450 ezer Mercedes járműbe és 600 ezer, különböző General Motorshoz tartozó modellbe kerülnek be a termékeink.

– A hazánkban gyártott autók közül melyekhez szállítanak Shinwa termékeket?
– Ilyen az Audi A3-ban az úgynevezett kinematic display burkolat, emellett a Mercedes B- és CLA-osztályokban az autók szinte minden részében jelen vannak az alkatrészeink, a rádiópanelektől kezdve a klímapaneleken és az ülést, valamint a fűtést vezérlő gombokon át egészen a tetőt és az ablakokat vezérlő gombokig. Magyarul a Kecskeméten készülő Mercedesekben szinte minden miskolci, amihez hozzáér az ember. De nem csupán a márka itt készülő autóiban van így, hanem az A-, C- és S-osztályos kocsikban is. Jellemzően a prémium kategóriában vagyunk jelen.

– Milyen fontosabb megrendeléseket nyertek el mostanában?
– A Volkswagen-csoporttal és a Mercedessel vannak hosszú távú szerződéseink. Utóbbinál például 2025-ig írtunk alá, az autóiparban szokatlan az ilyen hosszú távú - részben előzetes - együttműködés. Öt-hat év szokott lenni az autók életciklusa, de itt már most elnyertük a szállítást a következő generációs modellekhez. A Mercedes esetében is 2015-től 2025-ig terjedő időszakra nyertünk el egy lehetőséget az új generációs autók rádiópaneljeire. A mostani, belső szakmai körökben csak NTG 4.5-nek nevezett enteriőrt váltja 2015 közepétől az NTG 5.1, amit szintén mi fogunk készíteni.

Miskolc város standja a szakkiállításon

– Hányan dolgoznak a cégnél?
– Összesen 750-en, a tervező csapatunk 10-15 fős, az őket segítő technikai csapatunk ugyanekkora. A tervezőink a termékekhez tartozó szerszámtervezésben vesznek részt. Akár dizájnmódosítást is tudunk javasolni, ezen a megrendelővel együtt dolgozunk. Magának a terméknek a tervezésében természetesen nem veszünk részt, azt a vevő belső dizájnere határozza meg.

– Mit vártak az Automotive Hungary szakkiállítástól?
– Azt, hogy a Shinwa név még jobban elterjedjen Magyarországon. Autóipari körökben ismernek minket, szélesebb körben viszont a cégünk neve nem populáris és szeretnénk, ha egyre többen ráismernének egy autóban a termékeinkre és tudnák, hogy ez egy magyar, Miskolcon készülő alkatrész.

Kiemelt Partnereink