Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
BMW-nek és Mercedesnek fejlesztenek kormányművet Budapesten
A ThyssenKrupp budapesti kompetenciaközpontjában fejlesztett elektromos kormányművek világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg.
A mintegy 350 fős magyar fejlesztőközpontot - ahol a ThyssenKrupp kormányzással foglalkozó üzleti egységén belül egyedüliként zajlik szoftverfejlesztés - szakterületén magasan jegyzik nemzetközi szinten is. A ThyssenKrupp például a BMW, a Daimler, és a General Motors kínai joint venture vállalata, az SGMW számára is fejleszt kormányrendszereket Magyarországon.
A magyar mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár 0,3 literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens; ráadásul megbízhatóbb a hagyományos kormányszervóknál.
A magyar kompetenciaközpontban fejlesztik és 790 tesztlaborban tesztelik az elektromechanikus kormányrendszerek elektronikus vezérlőegységeit. Feladatuk, hogy jó kormányzást fejlesszenek olcsón. Rendszert terveznek, szoftvert és hardvert fejlesztenek. Budapesten született például a BMW X3, a Mercedes E-osztály, a BMW 3, a BMW i8, a Mercedes C-osztály, a Mercedes CLK, a Mercedes SL, a Mercedes S-osztály kormányzási tulajdonságait adó elektromos kormányrásegítés.