Beszállítók Bemutatta első, elektromos autóbuszra specifikált abroncsát a Hankook

Bemutatta első, elektromos autóbuszra specifikált abroncsát a Hankook

Kuthi Áron | 2018.09.27 11:42

Bemutatta első, elektromos autóbuszra specifikált abroncsát a Hankook

A Hankook – érezve a városi elektromos mobilitás egyre erőteljesebb térhódítását – kifejlesztette első, kifejezetten az elektromos meghajtású városi buszokra ideális, minimális gördülési ellenállású négyévszakos gumiabroncsát.

Hirdetés

Mivel a városi elektromos buszok akkumulátoraik miatt általában nehezebbek a hagyományos hajtású buszoknál, nagyobb terhelhetőségi együtthatóval rendelkező abroncsokat igényelnek. Ennek megfelelően a Hankook új abroncsa az általános 7-hez képest nyolc tonna tengelyenkénti maximális terhelésig használható. A SmartCity AU04+ nevű abroncs megnövelt oldalfalszélességét kifejezetten a „padkázásra” dolgozták ki, a járda oldalával való gyakori súrlódás ugyanis rendkívüli módon megrövidíti az élettartamot. Az oldalfal kopását egyébként nagyon praktikus módon mélységmérő lyuk létrehozásával oldották meg, amiből négy is található a gumin.

A Hankook standja az IAA Haszongépjármű-kiállításon Hannoverben

A Hankook közleménye idézte Klaus Krausét, a vállalat Európai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetőjét, aki szerint városi forgalomban az állandó indulás és megállás erőteljesen és szabálytalanul veszi igénybe az abroncsokat. „Ezért a SmartCity AU04+ esetében a vállrész szélességet és szerkezetét módosítottuk, amivel még egyenletesebb kopást értünk el. Az új futófelületi keverék javított molekulaszerkezetének köszönhetően lényegesen javult az abroncs hőállósága, és ennek köszönhetően hosszabb az élettartama is" – mondta a szakember.

A Hankook mindeközben egyre bővíti azon nehézgépjármű-gyártók körét, amelyeknek eredeti szerelésként szállítja abroncsait. A gumigyártó az MAN, a Mercedes-Benz Trucks, a Scania és a Schmitz-Cargobull eredetiszerelés-beszállítója. Számukra fejlesztett ki új vegyes, közúti és terephasználatra egyaránt megfelelő futófelületi mintázatokat az alapvetően építési területre szánt SmartWork abroncs-sorozat részeként. A kormányzott, hajtott tengelyekre valamint pótkocsi-tengelyekre való új SmartWork termékeket kimondottan az építési területekre történő beszállító forgalomnak fejlesztette ki a koreai vállalat.

A Hankook Smart Work szériája

Gang-Seung Lee, a Hankook Tire Europe értékesítési alelnöke (nyitóképünkön) az Autoprónak a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállításon többek között arról beszélt, hogy a Hankook K+F-ráfordításainak egy része már az elektromos hajtással és az önvezetéssel kapcsolatos kutatásokat célozza. Az értékesítési vezető alapvetően nagyon elégedetten nyilatkozott a Hankook globális pozícióit illetően mind az értékesítés alakulását, a folyamatos növekedést, és a márka ismertségét illetően. Az Európai Unió által Kína ellenében a közelmúltban bevezetett dömpingellenes intézkedéssel kapcsolatosan azt mondta, hogy Kínában három gyárral (és K+F-központtal) is jelen lévő koreai vállalat életét nem érinti. Az igazgató hangsúlyozta, a továbbiakban is zökkenőmentesen el tudják látni Európát termékeikkel. Ez annak is köszönhető, hogy a globális cég könnyen át tudja csoportosítani a termelést.

Kiemelt Partnereink