Beszállítók Autók millióiba kerülnek a budapesti kormányszervók

Autók millióiba kerülnek a budapesti kormányszervók

Biró Csongor | 2014.12.02 09:12

Autók millióiba kerülnek a budapesti kormányszervók

A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárában 1,4 milliárd forintos beruházás nyomán kis- és kompakt kormányszervó-vezérlő alkatrészeket gyártanak. A gyártástechnológia fejlesztése több lépésben valósult meg és mintegy 90 új munkahelyet teremtett. 2016-tól évi egymillió darab készül a korszerű termékből.

Hirdetés
Kormányszervó-vezérlő Budapestről - kár, hogy a másik oldalán az áll: Made in China. A villanymotor kínai

Aki a legújabb Volkswagen Passatot vásárolja meg, az minden bizonnyal a Continental budapesti gyárában készült kormányszervó-vezérlés segítségével vezeti autóját, használja a sávelhagyásra figyelmeztetőt, vagy élvezi a parkolóasszisztens sofőrt helyettesítő munkáját.

Szabó Tamás és Takács Ákos egyenként megmutatják miből áll a berendezés

A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának legújabb fejlesztése, a kis- és kompakt kormányszervó-vezérlő termék egy kis egység, amelyben a vezérlőelektronika közvetlenül épül rá az elektromotor házára. A konstrukció előnye, hogy kompakt felépítésének köszönhetően a termék elfér olyan gépkocsi típusokban is, ahol korábban nehezen volt kivitelezhető az intelligens elektronika elhelyezése. Az egység számos olyan vezérlési lehetőséggel rendelkezik, mely a központi elektronika számára lehetővé teszi a manapság egyre inkább elvárt intelligens funkciók megvalósítását, úgymint a parkolási asszisztens, a sávelhagyás figyelmeztetés, a sebesség-, illetve a helyzetfüggő rásegítés.

A szomszédos részlegből érkeznek az előkészített nyákok

A termék a Continental kormányrendszerekkel foglalkozó üzleti egységének fejlesztése, amely a vállalat németországi központjából érkezett, tehát nem magyar innováció gyümölcse. Annál inkább az a megvalósítása. A gyártástechnológia kialakítása teljesen az alapoktól indult, magába foglalva a gyártósorok tervezését, telepítését, az alapanyag kiválasztását, a gyártást megelőző kutatás-fejlesztési, minőség ellenőrzési és tesztelési feladatokat. Ezt követően kerülhetett sor a mintagyártásra, majd pedig a sorozatgyártás beindítására.

Magyar beszállítók berendezéseiből építették fel a gyártósort

A berendezéseket a Continental Automotive Hungary projektmérnökei specifikálták, akik számos innovatív ötletet beépítettek a gyártásba. A sor 37 berendezéséből 32 (86 százalék) egységet magyar cégektől vásárolt a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója. Bár a vállalat nem közölte, kik ezek a magyar beszállítók, a gyárbejárás során a berendezéseken láttunk néhány jól csengő hazai márkanevet: a veszprémi Transmodulst, és a székesfehérvári ELME Automatikát. Az egységből 2016-ra évente közel 1 millió darabot tervez gyártani a Continental a kőbányai gyárban. Információink szerint ezek töbségét a VW-csoport keresztmotoros építőkészlettel gyártott termékeiben láthatjuk viszont a magyar utakon.

Ez az egyik magyar összetvő a háromból. Csak egy magyar beszállítója van ennek a terméknek

Ami a termékben jelentkező magyar részvételt illeti, már nem ilyen kedvező a kép. Szabó Tamás gyárvezető elmondta, hogy a beszállítók kiválasztása központosított, így nem ők döntik el, hogy milyen beszállítótól rendelik az alkatrészeket. Sokszor maga a megrendelő (autógyártó) írja elő, hogy melyik, jellemzően távol-keleti gyártótól kell beszerezniük a nyákokat, villanymotorokat, vagy műanyag-alkatrészeket. Szerencsére azonban akad kivétel. Megnevezni nem tudjuk - nem árulták el - de megmutathatjuk azokat a műanyag alkatrészeket, amelyek végül a Continental világújdonságába bekerülnek. Hazai műanyagipari beszállítóról van szó, amelynek három különböző fröccsöntött alkatrésze is elnyerte a Continental tetszését: megfelelő minőségben, olcsó áron és az elírt darabszámban tudnak szállítani. A korábbi termékhez képest 25 százalékkal kevesebb alkatrészt használnak fel, kisebb helyet igényel a gyártás, így nagyobb árbevételt érnek el kisebb területen, ráadásul az új termék hozzáadott értéke is nagyobb.

Kilencven új munkahelyet teremtettek uniós segítséggel

A gyárrészlegben jelenleg három műszakban műszakonként 600 elektromos szervovezérlés készül el, a teljes éves kapacitás egymillió - árulta el Takács Ákos minőségbiztosítási vezető.

Teszteknek vetik alá a vezérlőt

Az új termék akusztikailag a legjobb a világon, azaz a leghalkabb a működése - dicsekedett a jellemzőkkel Szabó Tamás. A projekt támogatására felvett kilencven új dolgozó közül 6 mérnök, 60 operátor, 24 technikus.

Bár nagyrészt gépesített a termelés, nem nélkülözhető az emberi teljesítmény

Kiemelt Partnereink