Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átadták a Knorr-Bremse vasúti Szerviz Központját
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, és Veres László, a Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója jelenlétében adták át a Knorr-Bremse megújult vasúti Szerviz Központját.
Az ünnepélyes átadóra a megújult csarnokban került sor, abban az épületben, amiben 25 évvel ezelőtt a Knorr-Bremse megkezdte magyarországi működését. A 2,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás ott helyben 55 új munkahelyet hozott létre, de a vállalat partnerein keresztül még további állások jöttek létre.
A Knorr-Bremse a Szerviz Központtal száznál is több partnerét szolgálja ki, ezek zömmel európai országból érkező cégek, de ázsiai, sőt, afrikai és amerikai partnerek is vannak köztük. A most átadott, 4500 négyzetméteres csarnok bejárása során láthattunk olyan alkatrészeket, amik a londoni metrót szolgálják ki, sőt, egy hongkongi megrendelő vasúti alkatrészeit is bemutatták.
Az angol, német, osztrák, svájci vagy éppen olasz partnerek mellett természetesen magyar ügyfelei is vannak a Knorrnak, ezek közé tartozik a MÁV és a Stadler.
Továbbra is remek német-magyar kapcsolatok
Az átadón Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára kiemelte a német-magyar gazdasági kapcsolatok fejlődését, és azt is, hogy az eddigi adatok szerint a belföldi járműgyártás éves termelési értéke az idén csúcsot dönthet, és akár a 10 ezer milliárd forintot is átlépheti.
Az államtitkár beszélt arról is, hogy 2010 óta 11,5 százalékosról a járvány előtti négy százalék alá esett vissza a munkanélküliség, a kormány pedig a járvány alatt is folytatta addigi politikáját, miszerint az embereknek munka kell, nem segély. Ezt mutatja, hogy csak 2020-ban 1435 beruházás valósult meg Magyarországon körülbelül 1700 milliárd forintból, amihez az állam 474 milliárd forint támogatással járult hozzá – ez körülbelül 280 ezer munkahely megvédéséhez és részben létesítéséhez volt elég a válság idején.
Fontos a képzett munkaerő
A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója közölte, hogy a beruházás a vállalati partnereknél még több munkahelyet hoz létre, mint az új szervizközpontban. Veres László elmondta, hogy a képzett munkaerő, a kedvező befektetési környezet, és a fejlődési lehetőségek miatt érkezett Magyarországra a cég, méghozzá az elsők között a rendszerváltás után. A belföldi gyártás azóta folyamatosan bővül, a fejlesztési tevékenység csoportszinten is kiemelkedő, az itteni tevékenység kulcsszerepet játszik a vállalaton belül – tette hozzá.
Az új csarnokban egy oktatórészleg is kialakításra került, itt egy pesterzsébeti szakiskola diákjai ismerkedhetnek meg a fémmegmunkálással. A diákok jelentős része a gyakorlat után a Knorr-Bremsénél helyezkedik el.
A csarnok bejárásakor kiderült az is, hogy a legpiszkosabb munkákat – a felújításra beérkező alkatrészek megtisztítását – a Knorr-Bremse kiszervezte külsős partnereinek, így az új épületben már csak a mérés, a javítás és a felújítás zajlik.