Beszállítók A ZF sebváltóit választották a reptéri tűzoltóautókba

A ZF sebváltóit választották a reptéri tűzoltóautókba

autopro.hu/Sz.K. | 2018.05.29 06:00

A ZF sebváltóit választották a reptéri tűzoltóautókba

A speciális járműveket gyártó török Volkan ZF automata váltókat választott jelenlegi reptéri tűzoltóautóihoz. A Lion 8x8 és a Lion 6x6 modellek okos erőátviteli forgatónyomaté-irányító váltóegységei megfelelő teljesítményt nyújtanak a nagy terhelés esetén is.

Hirdetés

A repterek biztonsági működése nagy kihívás elé állítja a tűzoltóautókat. Képesnek kell lenniük arra, hogy több ezer liternyi vizet szállítsanak tűzoltásra, de hamar fel kell gyorsulniuk, és minden manőverben stabilnak kell lenniük. Mivel a mentési egységeknek három percen belül mindenhova el kell jutniuk a reptéren belül, a járművek erőátvitele különösen nagy terhelés alatt áll.

A Volkan Lion 6x6 és 8x8 esetében a ZF automata váltója garantálja a motor erejének dinamikus és precíz továbbítását, illetve a vízpumpákat hajtását.

A Volkan zászlóshajója, a Lion 8x8 két hátsó motorjának köszönhetően nulláról 80 km/h-s sebességre 22 másodperc alatt gyorsul, mellyel kétszer olyan gyors, mint ugyanilyen súlyú társai. A 45 tonnás jármű teljesítménye összesen 1160 lóerő, melyet két ZF Ecomat továbbít az erőátvitelbe. Az Ecomat váltók közel 2500 Nm nyomatékot képesek kezelni.

A 39 tonnás Lion 6x6 556 kW-ps Scania V8 motorja szintén a ZF termékével, az EcoLife Offroad váltóval működik együtt és biztosítja, hogy a jármű minél hamarabb munkába állhasson. Az Ecomathoz képest ez a sebváltó jóval dinamikusabb, melyet részben a nagyobb méretének is köszönhet. A 3000 Nm-es forgatónyomaték 30 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 80-ra a 39 tonnás monstrumot.

A beépített fékek biztonságossá teszik a megállást, és egy új, duális hűtőrendszer alacsonyan tartja az olaj hőmérsékletét, még extrém külső hőmérséklet esetén is.

Az okos erőátviteli forgatónyomaték-irányító szoftver lehetővé teszi a ZF váltójának, hogy felismerje, ellensúlyozza és irányítsa a motorra gyakorolt forgatónyomatékot, így még nagyobb teljesítmény várható a motortól, anélkül, hogy túlterhelnék az erőátvitelt. A fennmaradó forgatónyomaték a másodlagos fogyasztók, például a hűtés és az áramtermelés működtetéséről gondoskodik. Ez azt jelenti, hogy a vezetési teljesítményt még a legbonyolultabb helyzetekben sem lehet megzavarni.

Az okos erőátviteli forgatónyomaték-irányítóval a ZF váltói olyan motorokkal tudnak együtt dolgozni, melyek másképpen nagyobb váltót igényelnének. Mindezzel költségek, súly és értékes hely takarítható meg.

Kiemelt Partnereink