Beszállítók A Webasto kivonul a töltőinfrastruktúra-üzletágból

A Webasto kivonul a töltőinfrastruktúra-üzletágból

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.13 06:21

A Webasto kivonul a töltőinfrastruktúra-üzletágból

A hírről először a német Handelsblatt számolt be, a Webasto azóta megerősítette az információt. A töltési megoldásokat kínáló üzletág nagy részének vételára 250 millió euró. Ez az információ azonban „pénzügyi körökből" származik, nem pedig a két tranzakciós partnertől.

Hirdetés

Az autóipari beszállító Webasto nem kínál többé töltési megoldásokat elektromos autókhoz. Hosszas partnerkeresés után a vállalat eladja a részleg többségét a Transom Capital Group magántőke társaságnak. A Webasto által megtartott kisebbségi részesedés nagysága még nem ismert.

A Handelsblatt szerint a Webasto töltőkábeleket, mobil töltőállomásokat és falitöltő-boxokat kínáló termékpalettája a közelmúltban 92 millió eurós forgalmat és 82 millió eurós működési veszteséget produkált. A Jefferies befektetési bank a jelek szerint közel két éve keres vevőt. A most véglegesített részleges eladás lehetővé teszi, hogy a Webasto a fő üzleti területeire összpontosíthasson. A lépés nem jár elbocsátásokkal. A gazdasági lap szerint a München melletti Planeggben 90 ember dolgozik a töltőüzletágban, további 170 ember pedig a kaliforniai Monroviában.

„Örülök, hogy olyan partnerre tettünk szert, aki folytatni fogja a töltési megoldások üzletágunk sikertörténetét, miközben továbbra is fejlődési lehetőséget kínál az üzletághoz tartozó számos magasan képzett kollégának" – mondta Marcel Bartling, a Webasto technológiai igazgatója.

Már lehetett tudni a tárgyalásokról

A Webasto már 2022 közepén megerősítette, hogy partnereket keres az üzletág számára. Egy szóvivő akkor azt mondta, hogy a vállalat folyamatban lévő tárgyalásokat folytat bankokkal és potenciális partnerekkel új projektek finanszírozásáról vagy hagyományos alaptevékenységének bővítéséről. A Handelsblatt már 2022-ben arról számolt be, hogy a beszállító nem tervezi a töltőüzletág teljes eladását.

Bár a fali töltőkkel, mobil töltési megoldásokkal és töltőkábelekkel magán- és vállalati ügyfelek számára folytatott üzletág növekedést ígér, a termelés önmagában nem elegendő. A Webastónak saját értékesítési csatornákra van szüksége a töltőtermékekhez, mivel ezeket a termékeket a magánügyfelek vásárolják (néha közvetítőkön keresztül).A Webasto fő termékeit, például a napfénytetőket, a parkolófűtéseket és az akkumulátoros megoldásokat közvetlenül az autógyártóknak értékesíti – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink