Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A lengyeleket választotta helyettünk a BASF
48 milliárd forintos járműipari befektetés talált máshol otthonra. A vállalat hazai vezetője szerint a logisztikai adottságok alapján döntöttek.
Herbert Fisch |
Nem Magyarországon, hanem Krakkónál épül a BASF autókatalizátor-gyára, mivel közelebb van a németországi megrendelőkhöz - közölte a 160 millió eurós beruházással összefüggésben a Világgazdasággal Herbert Fisch, a BASF Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Herbert Fisch elmondta azt is: a német konszern az év végéig megszünteti solymári termelő üzemét, a BASF Poliuretán Hungária Kft.-t. Nem azért, mintha nem bővülne a cég forgalma és eredményessége, hanem azért, mert a BASF méretgazdasági indokkal koncentrálni igyekszik a szétaprózódott gyártóegységeit. Hasonló okokból szűnt meg néhány hónapja egy svédországi gyár is - tette hozzá.
Búcsú a magyar lobogótól - az év végéig bezár a solymári üzem |
A magyarországi autógyárak mind a BASF vásárlói, és amint Herbert Fisch mondta, a Magyarországon gyártott modellek termelésének felfutása természetesen jelentkezett a cég rendelésállományában. Az ügyvezető igazgató szerint egy vegyi üzemnek azonban hatalmas piacra van szüksége, s a három autógyár felvevőképessége sem elegendő arra, hogy ellátásukra külön gyárat létesítsen a BASF, másrészt egy vegyipari komplexum sosem egyfajta terméket, hanem egymáshoz kapcsolódó termékköröket gyárt.