Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A konnektivitás lehet a karbantartás jövője
A Cojali a diagnosztika terén szerzett széleskörű tapasztalataira támaszkodva fejlesztette ki távdiagnosztikai és prediktív karbantartási technológiáját, ami a rendszerbe kapcsolt digitalizált műhelyek számára a fejlődés következő lépcsőfokát jelenti. A Knorr-Bremse 200 millió euróért a cég többségi tulajdonosa lett.
A fékrendszerek, illetve egyéb vasúti és haszongépjármű-rendszerek globális piacvezetője, a Knorr-Bremse és a spanyol Cojali S.L. a spanyol cég többségi részesedésének megvásárlásáról írt alá szerződést. A Cojali a hagyományos- és távdiagnosztikai rendszerek globális fejlesztője a haszongépjárművek szegmensében.
A felvásárlással a Knorr-Bremse a konnektivitással kapcsolatos alkalmazások növekvő piacába fektet be, valamint a saját digitalizációs szaktudásának további fejlesztését is folytatja. Az organikus növekedésen túl a Knorr-Bremse a külső technológiai szakértelemhez való hozzáférés, valamint a növekvő piacok és a közlekedési folyamatos fejlődése miatt fúziók és felvásárlások (M&A) révén is növekszik.
Erősödés a hálózatba kapcsolt járművek világában
Bernd Spies, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának haszongépjármű-rendszerek üzletágért felelős tagja a tranzakcióról elmondta: „a Cojali-részesedés megszerzésével ügyfeleink rendszerpartnereként a digitális összekapcsolt megoldások globálisan növekvő piacán erősítjük pozíciónkat. A mechatronikai alkatrészek járművenkénti aránya hihetetlen gyorsasággal nő. Ugyanakkor a közlekedő járművezetőket egyre több digitális szolgáltatás is támogatja, és minden jármű meghibásodása pénzbe kerül. Ezért a műhelyben végzett pontos, helyhez kötött diagnosztika és az intelligens távoli járműdiagnosztika (és állapotfigyelés) kombinációja az ügyfelek flottáinak hosszú távú, hatékonyabb kezelését támogatja.”
Spies hozzátette, hogy a haszongépjármű-specifikus szoftvermegoldásba való befektetés a big data alapú prediktív karbantartás terén újabb üzleti lehetőségeket nyit meg a cég számára.
Mindenki jól járt
„A Knorr-Bremse révén ideális partnerre sikerült szert tennünk – a vállalat kiterjedt hálózatával együtt. Ez az együttműködés a termékeink és szolgáltatásaink további fejlesztését, valamint a még szélesebb ügyfélkör elérését teszi lehetővé számunkra. Együtt képesek leszünk a Cojali további növekedését biztosítani” - fogalmazott Venancio Alberca, a Cojali S.L. alapító-vezérigazgatója.
A Cojali diagnosztikai szakértelmét felhasználva a műhelyek és a flottaüzemeltetők márkától függetlenül pontosan és gyorsan mérhetik fel a járműalkatrészek állapotát, miközben a hibák elhárításához is átfogó segítséget kapnak. A különböző méretű flottaüzemeltetők körében egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy ne csak akkor ellenőrizzék az egyes alkatrészek, vagy akár a teljes járműrendszerek állapotát, amikor a járművek a műhelyben állnak, hanem akár menet közben is, hogy a szükséges javítások minél inkább előre jelezhetők legyenek.
A 2021-es pénzügyi évben a Cojali 77,6 millió euró bevételt ért el, míg az utóbbi öt évben a cég átlagosan 16 százalékos éves növekedési ütemet produkált.
A Knorr-Bremse konszern müncheni székhelyével a vasúti és haszongépjármű rendszerekhez gyártott fékrendszerek területén világszerte vezető gyártónak számít. A konszern több mint 110 éve mértékadó a modern fékrendszerek fejlesztése, gyártása, forgalmazása és szervize területén. Több mint 30 országban összesen 100 telephellyel rendelkezik. Magyarországon két telephelyen van jelen, a budapesti telephely a vasúti fékrendszerek, míg a kecskeméti a haszonjármű-rendszerek berendezéseinek gyártását végzi.
Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!