Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járműipar változásainak győztesévé válna a Continental
A Continental Capital Market Days nevű eseménysorozatának záró napján a cég vezérigazgatója, Nikola Setzer is prezentációt tartott. Szó esett az elbocsátásokról, a kihívásokról és a Continental terveiről, valamint céljairól is.
Nikolai Setzer decembertől vezeti a Continental Csoportot, előtte a vállalat autóipari részlegéért felelt, így a szerdai virtuális előadáson mindkét minőségében felszólalt. Előbb a teljes Continetal értékelésére került sor.
Setzer elmondta, hogy a koronavírus okozta gazdasági visszaesésből ugyan viszonylag gyorsan kilábalt a járműipar és elindult felfelé, a számok így is messze a 2020 előtt várt eredmények alatt maradnak, ez pedig arra kényszeríti a Continentalt is, hogy optimalizálja a működését. Mint fogalmazott, vezérigazgatóként nagyon szomorú, hogy ez 13 ezer dolgozót érintő átszervezéseket jelent, de muszáj meghozni ezeket a lépéseket.
Az átalakulás győztese
A vezérigazgató öt komoly kihívást nevezett meg: a digitalizációt, a folyamatok felgyorsulását, a fenntarthatóságot, a technológiai átállást és versengő környezetet. Setzer szerint a Continental célja, hogy ezen kihívások győztese legyen. Ezzel kapcsolatban három alappillért fogalmazott meg: a működés racionalitását, a portfólió diverzifikálását és a győztes mentalitást.
Az első pillér alá tartoznak az elbocsátások is, a hatékonyabb működés és egyben a rugalmasság. Kiemelt szerepet kap a Continental termékeinek minősége is.
Merész távlati célok
2050-re a Continental célja a karbonsemlegesség, a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitás megteremtése és a teljesen átlátható ellátási láncok megteremtése. Emellett az autonóm járművek kapcsán a teljesen balesetmentes közlekedés elérése mellett is elkötelezett a vállalat.
Az autonóm járművekről Frank Jourdan beszélt bővebben, aki felhívta a figyelmet arra, hogy évente 1,35 millió ember veszti életét közlekedési balesetben világszerte, további ötven millió pedig valamilyen sérülést szenved. A Continental „Vision Zero” stratégiájának célja, hogy ez a két száma nulla legyen.
Az autóipar kihívásai
Nikolai Setzer külön beszélt az autóiparban zajló változásokról. Hat területet nevezett meg, amiben a legtöbb változás várható a következő években: ezek az autonóm járművek, az összekapcsolt járműveken alapuló mobilitás, a felhasználói élmény javulása, a biztonság, az autók felépítésének változása és a szoftverek szerepének növekedése.
A Continental átfogó, jövő orientált portfólióval rendelkezik, a különböző üzletágai pedig egymás integráns részei is egyben. Setzer szerint a vállalat felkészült az előtte álló kihívásokra és a stratégiái mentén haladva a győztese lehet az előttünk álló változásoknak.