Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két válság is tépázza a francia beszállítót
A francia járműbeszállító alaposan megérezte a félvezetőhiány és az ukrajnai háború hatásait. Miközben a bevételigörbék meredeken felíveltek, a cég mínuszba csúszott a Hella felvásárlása és az Oroszországból való kivonulás költségei és adóterhei miatt. Operatív szempontból viszont mindez kevésbé tűnt kritikusnak.
A Faurecia éves forgalma 2022-ben körülbelül 63 százalékkal 25,5 milliárd euróra nőtt. Önerőből – tehát valuta és felvásárlási behatás nélkül – 17 százalékkal nőtt az eladások aránya. A tiszta operatív nyereség nagyjából 43 százalékkal jócskán hárommilliárd euróra növekedett, ami egyben túlszárnyalja az elemzők várakozását.
Mindezek után a Faurecia 382 millió eurós részvénypiaci veszteséget szenvedett el. Az előző évben a vállalat vesztesége még csak 79 millió euró környékén volt. A 2023-as évre a Hella anyavállalata 25,2 és 26,2 milliárd euró közötti forgalmat becsül. Az elemzők viszont ennél többet vártak.
Hasonló szintet várnak az újautó-eladások terén
A vállalat az idei évben magasabb költségekre számít az energiaárak és a bérek emelkedése miatt – közölte a vállalat vezetője, Patrick Koller. 2022-ben többek között a nyersanyagok ára is megnőtt az infláció miatt. A drasztikus áremelkedések pedig a vállalatnak az elmúlt évben egymilliárd eurójába került, ebből a Faurecia 85 százalékot tudott a vásárlókra hárítani.
Az idei évre a Faurecia vezetője az infláció miatt 400 millió euró költségnövekedéssel számol. A vállalat a plusz költségek 90 százalékát akarja a vevőkre hárítani. Koller szerint az infláció elérheti a csúcspontot, így egyes alapanyagok ára ismét csökkenésbe kezdhet.
Mindeddig a Faurecia az előző éves újautó-eladások mértékéhez hasonló értékekre számít 2023-ra a vezérigazgató szerint. Az európai forgalom a „nagy mértékű” elmaradások miatt az első félévben megnőhet. Az Egyesült Államokbeli kereslet kissé alábbhagyott, de az új modelleknek köszönhetően a gyártásivolumen megtarthatja a 2022-es szintet.
Koller az ázsiai piacban is látja a potenciált. A kínai helyzet kimondottan javult. Az első negyedévben a járvány utóhatásai és az újévi ünnepi események miatt viszont nem fog kiugró eredményeket produkálni.
Bejött a Hella felvásárlása
Mint ismert, a Faurecia felvásárolta a német Hella beszállítót, a két vállalat Forvia név alatt végzik a közös munkát a továbbiakban, jogilag mégis önálló vállalkozásként tevékenykednek. A franciák a felvásárlást egy bő év alatt megoldották és így megtartották a Hella dolgozóinak 82 százalékát.
A Hella részvények árfolyama a jelenlegi 80 eurós értékkel épp csak a 2022-es november végén tapasztalt 82,55 eurós érték alatt van és jelentősen a 60 eurós ár felett áll, amit a Faurecia fizetett a vállalat egy-egy részvényéért – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!