Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A furgonok elektrifikálását támogatja a Bosch
A Bosch, hivatalos sajtóközleménye szerint megkezdte a furgonokhoz és a könnyű haszongépjárművekhez szánt új hajtásegységének sorozatgyártását, amely egy elektromos motorból és egy integrált inverterből áll.
„A Bosch a haszongépjárműveknél is előre mozdítja az e-mobilitást. Az új egység elődjeihez képest még nagyobb teljesítményt és nyomatéksűrűséget biztosít, valamint még könnyebb és kompaktabb” - mondta Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a Mobilitási Megoldások üzletág elnöke.
Ezt bizonyítja az is, hogy a motor és az inverter súlya együttesen csupán 80 kilogramm. Emellett a Bosch új teljesítményelektronikai félvezetőket használva több mint 20 százalékkal csökkentette az elektromos veszteségeket, ami 97 százalékos inverter-hatásfokot tesz lehetővé, így növelve a járművek hatótávolságát. A rugalmas felépítésnek köszönhetően pedig a hajtómodul még könnyebben beépíthető a már meglévő és az új járműmodellekbe is.
Az elektromos hajtás a Daimler Trucknál debütál, kiegészítve azt egy DC/DC átalakítóval és a Bosch hajtáslánci járművezérlő egységével. A hajtóegység maximális teljesítménye 129 kilowatt, folyamatos teljesítménye pedig 100 kilowatt. Az állandó mágneses szinkronmotor rövid időre 430 newtonméter csúcsnyomatékot képes előállítani. Ez még a 8,5 tonnás járműtömeg mellett is kiváló menetteljesítményt biztosít minden helyzetben - még az olyan dombos városokban is, mint Tokió, Róma vagy San Francisco.
Egyszerű és költségkímélő megoldások
A Bosch mérnökei az elektromos motor és az inverter tervezésénél a személyautók szegmensében alkalmazott technológiát vették alapul. Ez nemcsak a fejlesztési fázist gyorsította fel jelentősen, hanem a költségek csökkentését is nagyban elősegítette.
A meghajtási modulnak a jármű már meglévő vízhűtéses rendszerébe ágyazása miatt nincs szükség többé olajalapú hűtőkörre. Továbbá az elektromos motor nagy fordulatszáma biztosítja, hogy egysebességes váltó is elegendő legyen a követelmények teljesítéséhez, illetve az új elektromos hajtás kisebb méretei miatt mostantól egyetlen részből álló akkumulátor is használható.
Elkötelezettség az e-mobilitás iránt
„A Bosch már több mint ötmilliárd eurót fektetett be az e-mobilitásba” - mondja Heyn. A vállalat 2018 óta már 170 gyártási projektbe kezdett, és az e-mobilitási árbevétel 2025-re várhatóan meghaladja az ötmilliárd eurót.
A Bosch széles termékportfólióval áll az ügyfelek rendelkezésére. A fejlett vezetési modul például, ami összekapcsolja a hajtórendszert, a fékeket és a kormányzást, többek között javítja az alkatrészek közötti kommunikációt, optimális együttműködést biztosítva az elektromos jármű rendszerei között. Ennek eredményeképpen pedig a gyártók minden eddiginél gyorsabban hozhatják forgalomba elektromos járműveiket.
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett. Hazánkban a Bosch Csoport nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!