Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A biztonsági övekkel is növelhető a hatótáv
Több olyan megoldással is találkozhatunk a fenntarthatóság jegyében, ami első ránézésre hihetetlennek vagy banálisnak tűnik. A tudomány azonban ennek ellenkezőjét sugallja például az egyik legfrissebb ötlet esetében is, ami a ZF fűthető biztonsági öve.
Az autók fűtését egyre több gyártó szeretné közvetlen módon, az utasok testének vagy közvetlen környezetének melegítésével megoldani, ami hatékonyabb, mint az egész beltér levegőjének felmelegítése. Ennek különösen az elektromos autók esetében van létjogosultsága, hiszen ellentétben a belső égésű motorral szerelt járművekkel, nincs annyi hulladékhő, így komoly energiamennyiség kell az utastér felfűtéséhez.
Az alternatív megoldások egyike a viszonylag elterjedt és évtizedek óta alkalmazott ülésfűtés, esetleg a már szintén egyre elérhetőbb kormányfűtés, ám a ZF ennél is tovább ment, és a biztonsági öv segítségével kívánja az utasokat komfortosabb helyzetbe hozni a tél időszakban.
Jelentősen növekvő hatótávolság
Aki már vezetett elektromos autót, az tudja, hogy a fűtés vagy a klíma bekapcsolása azonnal kilométerekben mérhető mértékben csökkenti a hatótávolságot. A ZF azt állítja, hogy fűtött biztonsági öveivel akár 15 százalékkal is növelhető az elektromos járművek hatótávolsága. Köszönhető ez annak, hogy csökkentik az utastér levegőjének fűtéséhez szükséges energiát.
Ez egy teljesen új megoldás, újfajta biztonsági övekkel, amik beágyazott elektromos vezetőkkel készülnek. A gyártó szerint ennek ellenére csak kismértékben növelik a vastagságot a szabványos cikkekhez képest egy speciálisan kifejlesztett eljárásnak köszönhetően, amely a vezető anyagokat beleszövi az öv alapanyagába, vagyis a textilbe.
Nem kell hozzá nagy változás
Bár a ZF nem közölt konkrét részleteket a megoldásról, a fűtőelemek elektromos csatlakozásait úgy tervezték, hogy ne ütközzenek azzal a móddal, ahogyan a biztonsági öveket kihúzzák a burkolatukból a be- és kicsatoláskor. Valójában néhány extra elektromos áramkört leszámítva az autógyártónak nem kell jelentős változtatásokat végrehajtania ahhoz, hogy a fűthető öveket beépíthessék az autóikba.
A ZF szerint biztonsági előnyökkel jár az is, hogy közvetlenül a testet melegítenék az övek, emiatt nem lenne szükség kabátot, akár pulóvert viselni az autóban. Így az öv közelebb kerülne a testhez, ami baleset esetén előnyös lehet.
A felsőtestet tehát kiválóan melegíthetjük fűthető övvel és üléssel, azonban ez nem megoldás arra, ha a lábunk fázik a hideg utastérben. Erre egy-két jól elhelyezett fűtőpanel jelenthet megoldást az Autocar cikke szerint.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!