Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A bányász megmondja: fordulóponthoz érkeztek az elektromos autók
Az autóiparban felhasznált nyersanyagok többsége hatalmas bányagépek, exkavátorok, dömperek és szállítószalagok környezetében kezdi meg pályafutását. Adja magát a kérdés: ki láthatná tisztábban az elektromobilitás jövőjét, ha nem az alapanyag kitermelésével foglalkozó vállalatok vezetői?
2017 fordulópont lesz az elektromos autók gyártása szempontjából, jelentette ki a világ legnagyobb bányaipari vállalata, a BHP kereskedelmi igazgatója. Arnoud Balhuizen elmondta, tavaly egy blogbejegyzésben még kérdésként vetették fel, lehet-e 2017 a villanyautók forradalmának kezdete, azonban a keresleti és kitermelési adatok alapján mára bebizonyosodott, hogy a fordulópont elérkezett.
Mindez főleg a réz keresletén mutatkozik meg, hiszen sok más fémhez hasonlóan ebből az anyagból is jóval több, egészen pontosan négyszerannyi szükséges egy e-autó legyártásához, mint egy belsőégésű motorral szerelt esetében.
Ugyanakkor nem a lítium, nikkel vagy a kobalt lehet az elektromos autóipari forradalom szűk keresztmetszete, hiszen Balhuizen szerint új, jelentősebb méretű rézlelőhelyeket az elmúlt két évtizedben nem fedeztek fel, az idők során pedig a meglévők is egyre öregebbek, vagyis egyre nagyobb arányban kihasználtakká váltak. Állítása szerint a piac alulbecsülte a várható rézszükséglet valódi méreteit.
Balhuizen szerint az elektromos autók miatt megváltozó alapanyagszükséglet a bányászat után először a fémiparban fejtik majd ki hatásukat, az olajipar csak ezek után érzi meg a változásokat.
A szakember összességében nem aggódik a dízelhajtás és az elektromobilitás korszakának átmeneti időszaka miatt. Balhuizen úgy véli, a következő 10-15 évben még várható egy erősebb növekedés a belsőégésű motorokkal gyártott autók iránti keresletben, ám a BHP becslése szerint ez nem zárja ki, hogy 2035-ben már 140 millió elektromos autó fusson majd a világ országútjain.