Archív Az adótörvények hatása a gépjármű javító szakmára

Az adótörvények hatása a gépjármű javító szakmára

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2012.11.20 12:41

Az adótörvények hatása a gépjármű javító szakmára

A Parlament november 19-én elfogadta a 2013. évi adótörvényeket, amelyek között a legális gépjárműjavítói szakmát jelentősen és pozitívan érintő döntések születtek.

Hirdetés

– A jogalkotó, több éves közös erőfeszítésünk után, végre elfogadta és lehetővé tette, hogy az ÁFA körbe tartozó cégek személygépjárművük javításával és karbantartásával kapcsolatos ÁFA tartalom 50 százalékát visszaigényelhessék. Ezzel jelentős lépés történt abba az irányba, hogy valamennyi céges javítás a legális szférában történjék meg – írja közös közleményében Erdélyi Péter és Knezsik István, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a szervizeket tömörítő Autós Nagykoalíció nevében.

„Az iparűzési adó jelentős felemelése az eredeti elképzelés szerint indokolatlanul megterhelte volna a Magyarországon működő régióközpontok export tevékenységét és ezzel a régióközpontok megszűnését, vagy átalakulását eredményezte volna. Belátva indokainkat a jogalkotó mentesítette az export bevételt az extra iparűzési adó terhei alól, így magyarországi jelenlétüket és működésüket ezzel nem tette kétségessé.”

Módosították a Gfb. törvényt is, amely jelentősen csökkenti az egyezséges kárrendezés korábbi gyakorlatában általános fekete javítások lehetőségeit, többletmunkát adva ezzel a legálisan működő javítóknak.
„A törvénymódosítás pozitív hatása mellett szeretnénk kiemelni, hogy ANK és MGE továbbra is az egységes
gépjármű történeti adatbázis megteremtésében látja a végleges és piaci megoldását annak, hogy a legális javítókban történjék a gépjárművek helyreállítása. Őszintén reméljük, hogy az adatbázis létrehozására, amelynek első lépése a km óra állás nyilvántartása már megvalósult, hamarosan sor kerülhet.

Rendezték végre a hibrid gépjárművek regisztrációs adójának problémája is, így a módosított regisztrációs adó törvény melléklet alapján megszűnik az a korábbi probléma, hogy a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolta ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb volt, mint a moderneké. A jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adója egységesen, a belsőégésű motor teljesítményétől, korától függetlenül lesz meghatározva. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után regisztrációs adót fizetni nem kell.

Kiemelt Partnereink