Archív Amerikai autóeladások: lassítófék

Amerikai autóeladások: lassítófék

MTI | 2010.07.04 15:02

Amerikai autóeladások: lassítófék

Több hónapos erősödés után júniusban lefékeződtek az amerikai autóeladások – írta a pénteki The New York Times. A GM több autót adott el Kínában, mint az USA-ban.

Hirdetés

Az autógyártók 983 ezer személy- és könnyű teherautót értékesítettek, ez az egy évvel korábbihoz képest 19 százalékos javulást jelez – 2009 az amerikai autópiac sötét éve volt –, májushoz viszonyítva viszont 11 százalékos a visszaesés. Szakértők attól tartanak, hogy az autóipari kilábalás megtorpanhat.
Az amerikai gyártók között a General Motors 12 százalékkal tudta növelni eladásait 2009 júniusához képest, a Ford 13, a Chrysler 35 százalékos emelkedést ért el. A szakértők szerint ez utóbbi vállalati és kormányzati eladások növekedésével tudott kiemelkedő eredményt elérni. A visszahívási botrányok által megtépázott tekintélyű japán Toyota 7 százalékos növekedést produkált.

Az autóeladások lankadását elemzők a tőzsdei mutatók romlásával, valamint a gazdaság állapotával kapcsolatos félelmekkel magyarázzák: a fogyasztók egy része ismét kivár, elhalasztja az új autó vásárlását. A Honda 6, a Nissan 11 százalékkal fokozta eladásait az amerikai piacon egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen 11, a BMW 12 százalékkal erősítette piacát. Az amerikai autógyártók optimisták, abban reménykednek, hogy a kereslet a második félévben ismét növekedni fog.

Kínai lendület

A General Motors az idei első félévben több autót adott el Kínában mint belföldi piacán, az Egyesült Államokban. Kínában 49 százalékos növekedés után 1,2 milliót, belföldön 13 százalékos növekedés után 1,1 milliót értékesített. Az adat mérföldkőnek tekinthető a világ autópiacának és -kereskedelmének évek óta tartó átalakulási folyamatában, eközben a német autógyártók is 44 százalékkal növelték az idei első félévben kínai exportjukat.

Kiemelt Partnereink