Archív A DAF bemutatta az új Euro 6-os XF termékcsaládot

A DAF bemutatta az új Euro 6-os XF termékcsaládot

K. A. | 2012.09.25 12:41

A DAF bemutatta az új Euro 6-os XF termékcsaládot

A hannoveri teherautó-kiállításon a DAF bemutatta új Euro 6-os PACCAR MX-13-as motorral szerelt XF zászlóshajó modelljét. Az új XF gyártása 2013 tavaszán kezdődik.

Hirdetés

A DAF designkritériumainak köszönhető maximális szállítási hatékonyság eredménye az alacsony üzemeltetési költség és az optimalizált járműteljesítmény. Az Euro 6-os DAF XF új alvázat, üzemanyag-takarékos Euro 6-os PACCAR MX motort, aerodinamikus külsőt és modern, tágas belső teret kapott.

– A DAF Euro 6-os XF modelljébe fektetett jelentős beruházás a társaság kiemelkedő működési hatékonyságára épülő, stratégiai növekedési tervét tükrözi – mondta el Harrie Schippers, a DAF elnöke és a PACCAR igazgatója. „A DAF 84 éves története során ez a legátfogóbb mérnöki tervezési és fejlesztési program eredménye. Az új DAF XF a termékpalettán szereplő díjnyertes CF és LF modellek méltó társa.”


Az Európában és Észak-Amerikában a megbízhatóságáról és hatékonyságáról elhíresült, 12,9 literes PACCAR MX motorra építve a DAF Euro 6-os motorok új generációját fejlesztette ki. A PACCAR MX-13-as motort csúcstechnológiás és már bevált műszaki innovációk jellemzik. A közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer, a változó geometriájú turbófeltöltő és a hatékony kipufogó gáz visszavezető rendszer (EGR) alkalmazása üzemanyag-takarékos működést és megbízhatóságot garantál. A fejlett kipufogógáz-utókezelő rendszer DeNOx katalitikus konvertert és aktív szénszűrőt (dízel részecskeszűrőt) tartalmaz, és kifejlesztésének célja a lehető legnagyobb hatékonyság elérése volt. A üzemanyag-fogyasztás további javítása érdekében a mérnökök optimalizálták a motor működési ciklusa során fellépő passzív regenerációt is.

Az új, Euro 6-os PACCAR MX-13-as motor 300kW/410 lóerős, 340kW/460 lóerős és 375kW/510 lóerős változatban, széles fordulatszám-tartományban (1000-1425rpm) rendelkezésre álló 2000-2500 Nm-es forgatónyomatékkal érhető el. Az új hajtáslánc fő fejlesztési elve az volt, hogy az üzemanyag-fogyasztás ugyanolyan alacsony szinten maradjon, mint amilyen a jelenlegi Euro 5-ös, ATe technológiával szerelt motorokat jellemzi. Az Euro 6-os PACCAR MX-13-as motor az 1,6 millió kilométerre szóló, B10-es kategóriájú tervezési idejével és az iparágban egyedülálló szerviztulajdonságaival (akár 150 000 kilométeres szervizintervallumok) kiemelkedő tartósságot garantál.


Az akár 44 tonna szerelvényössztömeg és 2300 Nm-es motornyomaték eléréséhez egy új, könnyebb hátsó tengely áll rendelkezésre. A kanyarstabilizátor rúd funkcióját a Stabilink felfüggesztési rendszer vette át, ez csökkenti a jármű önsúlyát, valamint kiváló stabilitást és kezelhetőséget biztosít. Az új nyeregrögzítő talp és az akkumulátortartó dobozok intelligens elhelyezése további súlycsökkenést eredményez. Az új kormánymű egy multifunkciós öntvényre került, s ennek köszönhetően külön kormányműtartó konzolra sincs szükség.

A maximális hatékonyság célját szem előtt tartva a DAF a teljesen új alváz lehető legjobb kialakítására törekedett. Az alapfelszereltségben szereplő 90 literes (extraként rendelhető 140 literes) AdBlue tartály a fülke alatt kapott helyet, az akkumulátorok pedig az alváz belsejébe, hátulra kerülhettek. Azáltal, hogy a DeNOx rendszer és a szénszűrő egybeépült, lehetővé vált, hogy a maximális hatótávolság érdekében a üzemanyag tartály kapacitása akár 1500 literre nőjön. További fejlesztéseket képviselnek a megújult hátsó sárvédők és az alváz újratervezett hátsó kereszttartója is.

Az új DAF XF a belépés pillanatától kezdve a lehető legnagyobb járművezetői komfortot nyújtja. Az alacsony fülkepadlónak köszönhető, hogy az XF Super Space Cab a piacon elérhető legtágasabb fülke, űrtartalma több mint 12,6 m3. A fülkepadló alacsony szintje a rendkívül nagy látótér kialakítását is segítette.

A járművezetőt segítő innovatív asszisztens rendszer (Driver Performance Assistant, DPA) a DAF üzemanyag-takarékos ATe filozófiájának kiváló példája. A műszerfal központi kijelzője részletes információkat közöl a pillanatnyi üzemanyag-fogyasztásról, ez optimalizálja a járművezető vezetési stílusát. Az információs képernyőn automatikus üzenetek jelennek meg, amelyek azzal, hogy más sebességfokozat kapcsolását javasolják, javíthatják a járművezető vezetési stílusát. A DPA arról is tájékoztatja a járművezetőt, hogy a helyes abroncsnyomás és a légterelők megfelelő beállításával a jármű fogyasztását és üzemeltetési költségeit hogyan csökkentheti.

Az XF belső tere számos jelentős átalakításon esett át. Az új PACCAR ülések széles tartományban állíthatók, így még nagyobb fokú kényelmet nyújtanak. A tervezők újragondolták a pedálok elhelyezkedését is, s a lehető legegyszerűbb használhatóság és nagyobb lábtér érdekében az új XF függesztett fékpedált kapott.

A DAF XF alapfelszereltségei közé tartozik a járműstabilitás ellenőrző rendszer, mely a szerelvény bebicskázásának és felborulásának elkerülését segíti. Az adaptív sebességtartó automatika, az elülső ütközésfigyelmeztető rendszer, valamint a fejlett vészfékrendszer extraként rendelhető. A műszerfalat ütéselnyelő zónák fedik, a járművezető számára ez biztosítja az ergonomikus munkakörnyezetet.

Az új, energiaelnyelő fülkefelfüggesztés és az első és hátsó ütközési zónákkal szerelt, megerősített fülkefelépítmény a kiemelkedő biztonság és utasvédelem garanciája.

Az új design kialakítása során az aerodinamika is kulcsszerepet kapott, ennek eredményei az XF Space Cab új oldalszoknyái, oldalsó légterelői, sárvédői és tetőlégterelői. A tetőlégterelő magasságát a járművezető gyorsan és könnyen állíthatja. A DAF mérnökei teljesen újratervezték a sárvédőket és az oldalsó légterelőket, s így tettek a fülke elején található új, a tükrök és ajtókilincsek koszolódását meggátoló légáramlást biztosító saroklégterelőkkel is.

Kiemelt Partnereink