Szolgáltatók Nagy üzlet az útdíj

Nagy üzlet az útdíj

MTI | 2016.01.12 15:15

Nagy üzlet az útdíj

Több mint 243 milliárd forint bevétel származott az útdíjakból tavaly, ami 33 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbit a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) előzetes adatai szerint.

Hirdetés

A szervezet közleményéből kiderült, hogy a bevételek több mint háromnegyede, 185 milliárd forint a teherautók által használt e-útdíjból (HU-GO) származott, és több mint 57 milliárd forint folyt be az e-matricákból 2015-ben.

Az e-matricák eladásainak csaknem felét, 47,9 százalékát adták a heti matricák. Az eladott darabszám enyhén növekedett 2014-hez képest, tavaly 8,5 millió ilyen matricát értékesítettek. Az éves matricák adták a bevételek 21,8 százalékát, darabszámuk 289 ezerre nőtt az egy évvel korábbi 224 ezerről.

Az útdíjszolgáltató adatai szerint a 1,3 millió eladott megyei matricából több mint 7,3 milliárd forint bevétel származott, ez az összes e-maticákból befolyt bevétel 12,7 százaléka. A megyei matricák csaknem kétharmadát, 810 ezer darabot Pest megyére váltották az autósok, majd Fejér megye következik 151 ezer darabbal, amit Győr-Moson-Sopron megye követ 74 ezer darabbal. A legkevesebb matricát Vas megyében vették tavaly, mindössze 2 439 darabot.

A NÚSZ arról is tájékoztatott, hogy új ügyfélszolgálati irodát nyitott kedden Budapesten, a Lőrinc Center tőszomszédságában, amivel 18-ra bővült a szervezet országos lefedettségű ügyfélszolgálati irodáinak száma

Kibédi-Varga Lajos, a NÚSZ szóvivője a közlemény szerint elmondta: 2015-ben közel félmillió ügyfélmegkeresést kezeltek, felüket az ügyfélszolgálati irodákban. A magyar és külföldi autópálya matricák értékesítése mellett az adatvédelmi okokból csak az irodákban végezhető, személyes jelenlétet igénylő ügyfélszolgálati szolgáltatások és a pótdíjas ügyintézés erősíti a NÚSZ saját ügyfélszolgálatainak szerepét - tette hozzá.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink