Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már a szomszédban a trend, Ausztria is hadat üzent a dízeleknek
Hatszázezer ausztriai dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítéséről és a minőségi csere ösztönzéséről született megállapodás az autógyártókkal a keddi osztrák dízelcsúcson - jelentette be kedden Jörg Leichtfried közlekedési miniszter
A közlekedési minisztérium által összehívott találkozón a Mercedes-Benz, a BMW, a Kia, a Ford, a Renault, a Porsche, a Volkswagen, az Audi, a Seat, a Skoda, a Hyundai, a Mitsubishi Motors és az Opel képviselői vettek részt.
Jörg Leichtfried közölte, hogy megállapodás született minőségi csere keretében környezetbarát modern autók vásárlását ösztönző kedvezményekről is, amit az elektromos autók vásárlására adott állami ösztönzők felett az autógyárak maguk fognak finanszírozni. Elektromos autók vásárlására típustól függően akár 10 ezer eurós állami támogatáshoz is lehet jutni Ausztriában.
Günther Kerle, az osztrák autóimportőrök szervezetének a szóvivője közölte: a régi autók korszerűbb, környezetbarát modellre váltásának ösztönzését szolgáló saját kedvezményeik összegét az autógyárak maguk állapítják majd meg.
A közlekedési minisztérium szerint szoftverfrissítést fog végrehajtani saját modelljein a VW, a Mercedes, a Renault és valószínűleg a BMW, a többi autógyár viszont csak a minőségi csere ösztönzésében vesz részt. A szoftvercsere jövő tavaszig tart majd Ausztriában, és az autógyártók tájékoztatása szerint 25-30 százalékos csökkentést eredményez az autók nitrogén-oxid-kibocsátásában. A szoftverfrissítést mint megoldást keveslő környezetvédő szervezetek azonban eltúlzottnak tartják az autógyárak állítását, és az emissziós értékek legfeljebb 2-3 százalékos csökkentését tartják reálisnak. A környezetvédők a dízelmotorok hardveres átalakítását tartanák szükségesnek.
Jörg Leichtfried és Günther Kerle a tájékoztatón hangsúlyozta, hogy a dízelmotorok hardveres átalakításáról nem született megállapodás, de egy későbbi találkozón ez a lehetőség is szóba kerülhet.
A találkozón nem jött létre megállapodás arról sem, minként járjanak el azokkal az autótulajdonosokkal, akik nem lesznek hajlandók járműveiket szoftverfrissítésnek alávetni.