Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem kér Budapest a nekik tervezett magyar buszból
Kifejezetten a 3-as metró felújításával összefüggő közösségi közlekedési feladatok mentén alkották meg a Modulo M 168d modellt, amiből a mostani állás szerint nem fog venni egyet sem a főváros.
Sokszor írtunk az elmúlt időszakban a budapesti buszbeszerzési szappanopera aktualitásairól. A részletek cikkünk alján, a kapcsolódó írásokra kattintva megismerhetőek, a lényeg pedig röviden annyi, hogy a főváros vagy lengyel gyártmányt vesz, vagy szolgáltatást vásárol.
A döntés nyilván érzékenyen érinti a MABI-Bus vezetőségét és alkalmazottait, akik egy részét hamarosan akár el is bocsáthatja a cég, kényszerűségből. Látszólag semmi baj nincs a PKD konstrukcióban gyártani tervezett járművekkel, az érdekek szövevényét pedig nem tudjuk, nem is kívánjuk kibogozni. Annyi tény, hogy a BKV 2015-ben kiírt vonatkozó tenderét megnyerte a vállalat, 75 ilyen busz leszállítására kapott szerződéses megbízást a BKV-tól a MABI-Bus – ezt vétózta meg a főváros képviselőtestülete.
Nem minden alkatrésze magyar |
Maga az autóbusz Magyarországon, jelentős hazai hozzáadott érték bevonásával készülne – a gyártó tájékoztatása szerint a 18,75 méter hosszú, 28 tonna megengedett össztömegű jármű korrózióálló acél alapanyagból készült. A hajtáslánc teljesíti a nem túl engedékeny Euro6-os környezetvédelmi előírásokat: az erőforrást a DAF érdekeltségébe tartozó Paccar szállítja, a sebességváltót és a futóműveket a ZF gyártja. A további alkatrészek jó része magyar beszállítóktól érkezik – az ajtók, ablakok is hazánkban készülnek. A fém alkatrészek többségét maga a MABI-Bus gyártja Mátyásföldön.
Felszálltunk a buszra, meg is mutatjuk, mit láttunk |
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a másik jelentős magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport jelentősen kibővített mosonmagyaróvári üzemének átadásán újfent ígéretet tett a nemzeti buszgyártás felkarolására. Ha ez nem olyan történet lesz, mint a Rába-Volvo együttműködés, akár mégis utazhatunk majd Modulo M 168d típusokon a jövőben.