Gyártók Molnár Ádám: az Audi Hungaria hosszú távra tervez

Molnár Ádám: az Audi Hungaria hosszú távra tervez

Gégény István | 2015.09.24 08:38

Molnár Ádám: az Audi Hungaria hosszú távra tervez

80 ezer négyzetméteres csarnok készült el a közelmúltban, amely a győri autógyár növekvő logisztikai igényeire ad igen környezettudatos választ. A motorlogisztikai terület vezetőjével beszélgettünk.

Molnár Ádám

Felépült a csarnok, ez a mérföldkő azonban nem csupán egy épület önmagában, hanem egy logisztikai fejlesztési igényre adott válasz. Mikor kezdődött az a folyamat, aminek nyomán elkészült ez az óriási komplexum?
– Mintegy két évvel ezelőtt merült fel a gondolat az Audi Hungaria második logisztikai központjának megépítésére vonatkozóan. A vállalat ügyvezetése a logisztikai tervezői csapattal közösen arra kereste a megoldást, miként fogjuk tudni a jövőbeni fejlődések mentén továbbra is biztosítani, hogy a megfelelő alkatrészek kellő időben a kellő mennyiségben álljanak rendelkezésre. Ezt a csarnokot ezért is hoztuk létre. A most elkészült új logisztikai csarnokból nagyon hamar, 4-6 percen belül el tudjuk juttatni az előkészített alkatrészeket a gyár adott pontjára. Emellett az eredeti pótalkatrészgyártás is itt kap helyet. A folyamat első részét annak a megtervezése tette ki, hogy miként tud ez a logisztikai rendszer a leghatékonyabban működni, hogyan zajlik majd a kiszolgálás, a komissionálás. Ezt követte az engedélyeztetés, majd maga a most lezárult kivitelezés.

– Ezek szerint a tárolási, raktározási feladatok egyre inkább kikerülnek a gyárból, így minél több területet, kapacitást felszabadítva a termelés számára?
– Valóban ez a célunk. Logisztikai tevékenységeinket megpróbáljuk kihozni a gyár területéről, ott csupán minimális raktárkészletet tartunk fenn a jövőben, ezáltal pedig értékes felületet nyerünk a gyártás számára.

– Az új csarnok tiszteletet parancsoló méretei ellenére rendkívül energiahatékonyan képes működni. Hogyan?
– A csarnok működtetésénél megújuló energiát alkalmazunk. Az új épület ellátása teljes mértékben széndioxid-semleges hő- és elektromos energiával történik.

– Világszerte dilemmának tűnik még, hogy megéri-e a napelemek alkalmazása, megtérülnek-e a megújuló energiaforrások, így a geotermikus hőenergia alkalmazására vonatkozó beruházások. Nyilván az Audi Hungaria alapos kalkuláció mentén hozta meg ezt a döntését is. Megtérül tehát a tisztább energiahordozókra vonatkozó befektetés?
– Természetesen hosszú távon megtérül.

– A csarnokhoz 135 kamionbeállót alakítottak ki, naponta 450 haszongépjármű fog itt megfordulni. Noha ezek egy része nyilván a logisztikai központ és az autógyár között fog közlekedni, felmerül a kérdés: megérzi-e majd Győr városa a fejlődés mellékhatásaként jelentkező megnövekedett közúti teherforgalmat?
– Ellenkezőleg. Pontosan az volt a célja ennek a fejlesztésnek, a csarnoképítés mellett az infrastrukturális beruházás másik fő eleme arra fókuszált, hogy a kamionforgalmat kihozzuk a városból. Az új logisztikai központ az autópálya közelében épült fel, gyakorlatilag közvetlenül a csarnok mellett tudnak lehajtani a teherautók a fő útvonalakról. Az Audi Hungaria azon a téren is egyedülállónak számít az autóiparban, hogy az alkatrészek több mint fele vasúton érkezik hozzánk, ezáltal szintén tehermentesítjük a várost, a közúti forgalmat.

Kiemelt Partnereink