Gyártók Óriáscsarnok átadásával búcsúzott a győri autógyár vezetője

Óriáscsarnok átadásával búcsúzott a győri autógyár vezetője

Gégény István | 2015.09.09 08:27

Óriáscsarnok átadásával búcsúzott a győri autógyár vezetője

80 ezer négyzetméter alapterület, 30 ezer köbméternyi beépített beton, napi 450 egységnyi kamionforgalom, 100 százalékos energiahatékonyság, 1000 alkalmazott – gigászi mutatók mentén adták át az Audi Hungaria második logisztikai központját.

Rekord rekord hátán a magyar autóiparban, ez pedig főleg a győri négykarikás vállalat teljesítményének köszönhető – röviden így foglalható össze Szijjártó Péter miniszter laudációja, amit szeptember 8-án mondott el a Győri Nemzetközi Ipari Park szegletében. Azért épp a park szélén, mert máshol aligha férhetett volna el az LOC 2, amely az Audi Hungaria Motor Kft. második logisztikai központjának fedőneve. Két éve már beüzemeltek egy hasonló létesítményt a közelben, de az újabb kompetenciák elérése és a megnövekedett igények szétfeszítették a jelenlegi kereteket.

A számok mentén továbbhaladva nem akármilyen tény, hogy csupán ebben a hangárszerű csarnokban 1000 alkalmazott fog dolgozni, 500 új pozíciót is teremtett ezzel a győri autógyár, 10 ezer különböző alkatrészváltozat fog ide érkezni a világ minden tájáról, hogy aztán 4-6 percen belül a gyár megfelelő üzemegységébe érjenek vele a kamionok. Hogy a sprint teljesíthető legyen, egy hidat is felhúzott az Audi, nehogy a keresztező forgalom fennakadást okozzon a termelésben.

A logisztikai központ három szegmenst foglal majd magában: külön területen kezelik a motorgyártás alkatrészeit, egy másik blokkban raktározzák a járműgyártáshoz szükséges hozzávalókat. Igazi nóvum a harmadik egység, ahol eredeti alkatrészekből fognak majd motorokat gyártani – nyilván ez az egyedi funkció indokolja a jelentős munkatársi létszámot.

Egyáltalán nem mellékes üzenetet hordoz az a járulékos tény, hogy a csarnok üzemeltetése során nulla szén-dioxid keletkezik. Ezt az autógyár a péri termálkútból nyert hőenergia munkára fogásával tudja elérni. A környezettudatosság itt nem ér véget, hiszen az óriási komplexum tetőzetén Magyarország legnagyobb ipari alkalmazásban üzemelő napelemparkja gyűjti be a fényes csillag energiáját, s ha nem épp az aktuális áramellátást táplálják ebből a forrásból, akkor a targoncák akkumulátorait töltik odafentről.

Az Audi Hungaria második győri logisztikai központjának (LOC 2) átadója
Képgalériánk a helyszínről

Kiderült: a beruházás révén évente 2 millió eurót fog megspórolni a győri gyár a motorgyártás területén, mellé 1 millió eurót takarítanak meg az autógyártásban. Ha hozzátesszük, hogy ezt az egész létesítményt 4 hónap alatt húzták fel a semmiből, nem kétséges, hogy tényleg rekordokat rekordokra halmoznak a négykarikások Győrben.

Thomas Faustmann búcsúzik Győrtől

Minden számon innen és túl az LOC 2 megnyitása egy korszak lezárását is magával hozta, hiszen pár napig áll már csupán az Audi Hungaria élén Thomas Faustmann. Bő egy évtizedig irányította a gyárat, koordinálva annak fejlődését, a várossal, a helyi és országos felsőoktatással való együttműködés kiszélesítését, egyúttal az ország gazdasági teljesítményéhez való mind aktívabb hozzájárulást. Nem volt hát hiány a csarnok megnyitóján baráti ölelésekben, búcsúzó kézfogásokban, méltán elismerő szavakban. Az „ünnepelt” is készült: látványos, beszédes, egyben megható fotósorozat prezentálásával idézte fel az ügyvezető igazgató a főként infrastrukturális mérföldkövekben mérhető technológiai és partneri haladást. A Magyar Állam sem maradhatott le a gratulálók sorából: érdemei elismeréseként Thomas Faustmann a Magyar Érdemrend Középkeresztje a Csillaggal elismeréssel is gazdagodott.

A világ legnagyobb motorgyárát is magában foglaló Audi Hungaria minden kétséget kizáróan továbbra is a nagy számok törvénye mentén kíván fejlődni, s nem titkolják, hogy még 77 hektárnyi szabad területük áll beépítetlenül – legalábbis egyelőre.

Kiemelt Partnereink