Harmincmilliárd forinttal fogja támogatni a kormány a beszállítókat – ez történt a 19. héten

Szerző: Pardavi Mariann | 2017.05.15. 11:32

Az elmúlt héten az autóipar nagy része a Mach-Tech Ipar Napjai Kiállításon vett részt, így volt ezzel a kormány két államtitkára is, akik azt ígérték, hamarosan legalább 30 milliárd forint fog érkezni a szektorba.

Mach-Tech Ipar Napjai Kiállítás

Mint minden páratlan évben, így idén is újra megrendezték a Hungexpo vásárközpontban a Mach-Tech Ipar Napjai kiállítást. Május 9-12-ig álltak nyitva a kapuk az érdeklődők előtt.

Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára a szaktárca Ipar 4.0 konferenciájának megnyitóján kiemelte, hogy az újraiparosításról szóló Irinyi terv megvalósításában fontos szerepet kap a beszállítófejlesztés, amelyre a kormány idén és jövőre 14 milliárd forint támogatást szán különböző programokban. 

Lepsényi István is ígért 14 milliárd forintot

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az ipari kiállítás megnyitóján azt közölte, idén 15 milliárd forint kerettel folytatódik a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program (NBT). Emlékeztetett: a tárca 2015-ben indította a programot, akkor 14, tavaly 35 nagyvállalat kapott támogatást.

– A beszállítók fejlesztését az adott ágazat sajátosságaihoz kell igazítani, az Irinyi Tervhez tartozó beszállítói stratégiában kiemelt helyen szerepel az értékláncok versenyképességének javítása, a hálózati együttgondolkodás erősítése. még májusban várható a megállapodás a beszállítók fejlesztését segítő mintagyárak rendszerének létrehozásáról, amelyben a kkv-k láthatják a legújabb technológia, a digitalizált termelés előnyeit – hangsúlyozta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára az Ipar Napjain tartott jármű- és gépipari beszállító konferencián.

Gyártók

A május 12-én este indult globális kibertámadás az autóipart is elérte, eddig egyedül a Renault reagált érdemben az informatikai felfordulásra. Annak ellenére, hogy már jóval százezer felett jár a számítástechnika történetének eddigi egyik legnagyobb vírustámadásában érintett számítógépek száma, a problémát már száznál is több országban érzékelték.

Beszállítók 

Budapest, Győr és Jászfényszaru után Debrecenben építi fel az új gyárát a Thyssenkrupp, ahol 250 dolgozót foglalkoztatnak majd, és több mint hatmillió csavarrugót és stabilizátort készítenek. A jövő évi termelés megkezdéséhez már most folyik a dolgozók kiválasztása, akiket itt és Németországban képeznek tovább. A Thyssenkrupp csoport egyébként Magyarországon több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat, az autóipar mellett a lifttechnikában és a Ferroglobusszal együtt az acélkereskedelemben van jelen.

250 dolgozót kíván foglalkoztatni a Thyssenkrupp az új, debreceni gyárában

Új terméket vezet be a Salgglass, ami az ablakkivágással rendelkező "üveg-az-üvegben" lesz, vagyis belső mozgatható oldalüveg a külső fix üvegben. Ennek előnye az autók légellenállási tényezőjének csökkentése, a jobb zaj- és beázás védelem, valamint a gyártási hatékonyság növelése. Éves szinten négymillió üveget gyártanak Salgótarjánban, a Salgglas márkanév egyebek közt az Audi, a BMW, a Mercedes és más márkák autóiban jelenik meg.

Joachim Eckerle

– A helyi fejlesztéseknek jelentős korlátot szab az egyre erősebb munkaerőhiány, leginkább emiatt jelent olykor problémát, hogy új megbízásokat vállaljunk. Ennek ellenére Bólyon egy új üzemegységet béreltünk, ahol a fröccsöntő tevékenységünket bővítjük. Ezzel a lépéssel a cégcsoport európai fröccsöntő központját hozzuk létre Baranya megyében – mondta el a vele készült interjúban Joachim Eckerle, az Eckerle tulajdonosa. – Az első gépek három műszakban kezdték meg a termelést az új telephelyen. A további gépeket az év végéig telepítjük, a beruházással pedig összesen hatvan fröccsöntő berendezést helyezünk üzembe. A fejlesztés keretében többek között fröccsöntő technológusok felvételét is tervezzük, akik magát a technológiát optimalizálják majd. A meglévő gépek lépésenkénti automatizálására magasan képzett mérnököket alkalmazunk, melyhez Industrie üzletágunk meglévő kapacitásait vesszük igénybe. A gépesítés ugyanis megoldást jelenthet a munkaerőhiányra is. A projekt teljes nagysága eddig 850.000 euróra tehető, de a vevői igények miatt további 450.000 euró beruházás növekedéssel számolunk. Ehhez körülbelül 250.000 euró összegben átépítések, ingatlan beruházás, valamint járulékos költségek társulnak.

Techtogether

A május 5-6-án rendezték a tizedik Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, ahol hét ország negyvenhat csapata mérte össze tudását. A tizedik versenyen külföldi siker született először a verseny történetében. Sok fotóval mutattuk be, milyen volt a jubileumi verseny. 

Tizedik alkalommal csattogtak pneumobilok Egerben

Az egyik induló team csapatkapitányát, Veszelszki Krisztiánt egyebek mellett arról kérdeztük, hogyan fogják tudni munkakörnyezetben használni a versenyfelkészülés során szerzett tapasztalatokat. Talán kevesen gondolnák, de egy sűrített levegővel hajtott pneumobil elkészítésére egymillió forint sem elég.

Május 4-én mutatta meg támogatóinak és tanárainak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem formulaautó-építő csapata, hogy mi lett az egyéves munkájuk eredménye.

Ezzel a járművel akarnak Formula Student versenyt nyerni idén a BME-sek

– Az új autónk 225 kg-os, ha a szabályoknak megfelelő teljesítménykorlátot nézzük, akkor 2,1 kg/Le a tömeg/teljesítmény aránya. Négy, kerékagyra szerelt elektromotor hajtja, melyek egyenként 21 Nm-t tudnak leadni, amit a tengelycsonkállványokban elhelyezkedő bolygómű 327 Nm-re növel – ennyi jut tehát minden egyes kerékre. 7,5 " széles gumikkal támadunk idén, melynek köszönhetően pilótáink számára nagyobb tapadás áll majd rendelkezésre a pályán. Végsebességünk 110 km/h körül van, az autó hajtásának rendszerfeszültsége 600 V. A 100 km/h-s sebességet 2,9 másodperc alatt érjük el. Az akkumulátor egy 6,2 kWh-s energiatároló egység, amely 55kg-ot nyom. A motorokat és motorvezérlőket vízzel, az akkumulátort levegővel hűtjük. A kerekeket kettős-kersztlengőkaros futómű köti össze a vázzal elöl és hátul is, ami egy karbon-kompozit monocoque, acél bukókeretekkel – magyarázta Sipos Gábor csapatkapitány. 

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink

Ezt olvasta már?