Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
CO2-semleges üzemanyagon dolgozik a Bosch
Lassan, de úgy látszik, biztosan visszaszorulóban van a dízelhajtás, ennek ellenére a beszállító szerint belátható időn belül valósággá válhat a szén-dioxid-semleges belsőégésű motor. A titok a szintetikus tüzelőanyagokban rejlik.
Hiába ingott meg a szék a hagyományos, különösen a dízelhajtás alatt, a belsőégésű motorokkal alighanem még jó ideig találkozni fogunk a hétköznapokban. Tudják ezt az autógyártók és beszállítók is, így továbbra is masszív fejlesztéseket folytatnak, hogy tisztábbá tegyék a mobilitás ezen módját.
A Boschnál az elektromos autókon kívül a szintetikus üzemanyagokban látják ennek egyik megoldását. A beszállító már egy ideje kísérletezik az eFuels nevű üzemanyaggal, sőt újabban olyan ígéretesen állnak a munkával, hogy saját állításuk szerint hamarosan valósággá válhat a szén-dioxid-semleges robbanómotor, írja a Passauer Neue Presse.
A vízből kinyert hidrogénből és a levegőből kinyert szénből ugyanis olyan szintetikus üzemanyag készíthető, mely később hagyományos robbanómotorokban pontosan annyi CO2-t bocsát ki, mint amennyit gyártása során megkötött. További előny, hogy az eFuels égése szinte korommentes, aminek köszönhetően a motorból távozó gázok tisztítóberendezései egyszerűsödhetnének.
A szintetikus üzemanyagok a fogyasztó szemszögéből nem különböznek a hagyományos benzintől vagy dízeltől, azokat a mai belsőégésű motorral szerelt kocsikban ugyanúgy fel lehet használni, valamint a jelenlegi benzinkutak is alkalmasak annak forgalmazására. Az eFuel elterjedésének egyik kulcsa az ár lehet – a Bosch jelenlegi számításai szerint az üzemanyag literje egy és 1,4 euró, átszámítva 300-420 forint között lehet.
A Bosch állítása szerint az eFuels segítségével 2050-ig 2,8 gigatonnányi szén-dioxid kibocsátását lehetne elkerülni – ez nagyjából Németország 2016-os emissziójának háromszorosát tenné ki.