Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Van még mit javítani az elektromos töltésen
Egy elektromos jármű akkumulátorainak feltöltése átlagosan fél órát vesz igénybe, miközben egy hagyományos autó megtankolása a fizetéssel együtt körülbelül nyolc percbe telik. A PwC szerint ez a különbség riasztó lehet, és úgy válhat népszerűbbé az elektromobilitás, ha a töltés mellé vásárlói élményt is kínálnak.
A PwC szerint az elektromos autók töltését vonzó ajánlatokkal és „vásárlói tapasztalatokkal" lehetne összekapcsolni, ami így külön üzleti rendszerré válhat. Az autógyártóknak és az energiavállalatoknak aggódniuk kellene a félórás töltési idő miatt - véli Felix Kuhnert, a PwC iparági szakértője.
Egy benzines vagy dízel autó megtankolása átlagosan nyolc perc alatt történik, beleértve a benzinkútra való behajtást és a fizetést is. Ehhez képest még a villámtöltőkön is lényegesen tovább tart a „tankolás” az e-autókkal. Éppen ezért a töltés új ajánlatokkal, vásárlói élménnyel együtt új üzleti modellként érvényesülhet, „ha innovatív módon és az ügyfél szemszögéből gondoljuk át a helyzetet" - mondta Kuhnert.
Még több elektromos töltő kell
Még Németországban is van lehetőség a PwC ötletének megvalósítására, ugyanis ott is rengeteg töltőoszlopot kell még létesíteni. Ahogy azt az Automobilwoche is írja, a nyilvános töltőállomások bővítésének ütemét jelentősen fel kell gyorsítani ahhoz, hogy Németország ezen a téren megfeleljen az EU követelményeinek.
Érdekesség, hogy az utcai töltés ma általában aligha nyereséges a töltőállomások üzemeltetői számára, ugyanakkor az ügyfeleknek sincs mindig egyszerű dolga a különböző szolgáltatóktól származó, különböző alkalmazásokkal történő töltéssel.