Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szekvenciális turbófeltöltőt szabadalmaztatott a Mazda
A japán gyártó meggyőződése, hogy még hosszú út van előttünk a belsőégésű motorok teljes optimalizációjáig. Ebben a legújabb lépés egy szekvenciális turbófeltöltő lehet.
A szekvenciális iker-turbófeltöltő rendszereknek számos előnye van a hagyományos turbórendszerekkel szemben: az egyik, kisebb turbó alacsony fordulatszámon biztosítja a megfelelő töltőlevegő mennyiséget, míg a második turbó nagyobb méretű és magasabb motorfordulatszámnál dolgozik. Ennek eredményeképp szélesebb fordulatszámtartományban tartható fenn a töltőnyomás, sőt a turbólyuk is csökkenthető. A japánok hasonló megoldást használtak az 1993 és 1995 között épült Mazda RX-7 sportautóban is.
Az autoblog.com szerint a Mazda szabadalmi bejelentésénél a két turbófeltöltő közös kipufogónyílással rendelkezik. Egy szelep alacsony fordulatszámoknál a kisebb turbóra irányítja a kipufogógázokat, magas fordulatszámoknál pedig a nagyobb turbóra. Az új rendszer kompaktabb és kevesebb alkatrészből áll, mint a korábbi szekvenciális turbófeltöltő.
Egyelőre nem ismert, hol fogja alkalmazni az új feltöltőrendszert a Mazda, mely fennállása óta több furcsa motorfejlesztést is adott a világnak. Ilyen volt az első kétrotoros Wankel motortól kezdve a Miller-ciklust alkalmazó Mazda Millenian keresztül a napjainkban a kompressziós gyújtást alkalmazó SkyActiv-X motor.