Trend Sokat számít a B2B utánrendelés digitalizálása

Sokat számít a B2B utánrendelés digitalizálása

autopro.hu/D.Á. | 2021.12.21 13:19

Sokat számít a B2B utánrendelés digitalizálása

Fotó: Pixabay

A koronavírus-járvány óta szárnyal az online kereskedelem, így annak előnyét és kényelmét a B2B ügyfelek is egyre inkább élveznék. A fogyasztók által már megszokott vásárlási élményre igény van a B2B kereskedelemben is, hiszen rengeteg pénzt és időt tud spórolni mindkét félnek. A megoldás persze most is a digitalizációban keresendő.

Hirdetés

A gyáripari szereplők folyamatosan keresik, hogyan tudnák tartani a lépést az online kereskedelem iránti szárnyaló kereslettel. Egy tanulmány szerint háromból egy B2B (vállalatok közötti) üzleti tevékenységet folytató vállalat jelentette, hogy bevételük fele digitális forrásokból származik, és 55 százalékuk gondolja, hogy pár éven belül nála is ez lesz a helyzet. A gyártóknak is alkalmazkodniuk kell ezekhez a trendekhez, ki kell bővíteniük szolgáltatásaikat, és szinte már fogyasztói vásárlási élményt kell kínálniuk a B2B ügyfeleknek is.

A csomagolt fogyasztói áruk gyártóinak és a gyógyszeripari szereplőknek gondoskodniuk kell arról, hogy ügyfeleik gördülékenyen, minimális időt ráfordítva tölthessék újra készleteiket termékeikkel. Az elmúlt évben sokat változtak a vásárlói szokások, az online kereskedelem felvirágzott, így nem csoda, hogy igény van az utánrendelés folyamatának digitalizálására is. A hagyományos módszer szerint egy értékesítő segítette a B2B ügyfelet rendelése leadásában, mostanra azonban az e-kereskedelem nagy önállóságot biztosít, így ezt a vonalat érdemes minden technológiát bevetve fejleszteni.

Nulladik lépés: a rendelési folyamat digitalizálása

A folyamat lelke a digitális rendelés. Ha ez rossz élményt nyújt, az egyenesen vezethet bevételkieséshez. A McKinsey egy friss felmérése szerint a világjárvány kezdete óta a kényelmesebb, gyorsabb alternatívát kínáló digitális interakciók kétszer olyan fontosak a B2B ügyfeleknek, ezért kulcsfontosságúvá vált, hogy a gyártók hatékonyabbá tegyék az online termék-utánrendelési folyamatokat B2B partnereik számára.

A fejlődés célja az értékesítők felszabadítása is az alacsony megtérülésű utánrendelési munkák alól – egy tanulmányban a sales dolgozók 63 százaléka állította, hogy az online kereskedelem terjedése óta a rendelések feldolgozásával töltött időt már a stratégiai tanácsadói munkára tudja fordítani, az emberi hibák kiküszöböléséről nem is beszélve. Minden szempontból fontos tehát, hogy a gyártók weboldal- vagy alkalmazásalapú utánrendelési felületet hozzanak létre.

Utánrendelés minimális erőfeszítéssel

A meglévő e-kereskedelmi rendszer fejlesztésének új szintje a mobil szkennelési technológia bevezetése, amellyel kiküszöbölhetők a lassú kézi válogatással és rendelésleadással járó kellemetlenségek. A csomagolt fogyasztói termékek készítőinek nehéz lehet átvenni az új technológiákat, főleg, ha nagy mennyiségekkel dolgoznak. Ilyenkor azon felhasználói élmény kialakítására kell törekedniük B2B modellben is, amit fogyasztóként tapasztalnak magánéletükben.

Az alapvető különbség fogyasztói és üzleti vásárlás között, hogy előbbi inkább egyszeri, kis mennyiségű vásárlásokat bonyolít, a B2B pedig nagy tételben, egyedibb igények alapján, rendszeresen szerez be termékeket, így hatványozottan látszik, ha a rendelési folyamat hatékonyabb.

Gördülékeny, egyértelmű, önkiszolgáló

Egyértelmű, hogy egy új beszerzési folyamat meghonosításának sikerét kritikus mértékben határozza meg a kényelem szintje. Minimalizálni kell a folyamat gördülékenységét megakasztó, frusztráló gyenge pontokat, például a mobil szkennelési technológiákkal. Az egyszerűen használható, digitalizált, önkiszolgáló vásárlási mód a végfelhasználói értékesítésben mára alapvető, a B2B világban viszont még a hagyományos, értékesítői jelenlétet igénylő, időpazarló gyakorlatok az általánosak.

Megoldásképpen a B2B ügyfelek számára is lehetővé kell tenni, hogy okos eszközökkel, pár érintéssel rendelhessenek termékeket gyáraikba vagy raktáraikba, mintha magánszemélyként rendelnének fogyasztási cikkeket.

Több valós idejű adatot a termékekről

A koronavírus-járvány, és az ellátási láncok általa okozott zavarai következtében az ügyfelek egyre több betekintést akarnak a termékek elérhetőségébe és annak hátterébe. A vonalkódos szkennelés segít, hogy az ügyfél egy érintéssel mindent megtudjon a termékről, ezáltal növelhetők az eladott mennyiségek is. Ha nincsenek friss, digitálisan elérhető információk a raktárkészletekről, a vásárló sokkal bizonytalanabb helyzetbe kerül, márpedig a raktárkészletek gyors változását egy értékesítő nem tudja úgy lekövetni és közölni, mint egy online rendszer — adta közre a Manufacturing Global.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink