Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összehozza az autógyártókat és beszállítókat a blockchain technológia fejlesztése
Autógyártó és technológiai vállalatok egy csoportja alapított konzorciumot abból a célból, hogy együtt fejlesszék a blockchain technológiát, melyet a kriptovaluták világából ismerhetünk.
A MOBI (Mobility Open Blockchain Initiative) tájékoztatása szerint a General Motors, a BMW, a Renault, a Bosch, a ZF Friedrichshafen és az IBM is a konzorcium tagjai között lenne. A csoportot Chris Ballinger, az ipar veteránja és a Toyota Research Institute korábbi pénzügyi igazgatója vezeti majd.
– A blockchain olyan technológia, ahol a hálózati hatások nagyon erősek, mondta Ballinger. – Ha nem vagy benne a kezdetektől, lehet, már túl késő.
A konzorcium annak biztosításán fog dolgozni, hogy a blockchain, magyarul blokklánc-alapú szolgáltatások segítségével növelje a különféle márkák és rendszerek kompatibilitását, ezen kívül oktatásokat is fognak tartani a tagoknak.
A blockchain technológia biztonságos pénzügyi tranzakciós rendszerként lett ismert, mivel decentralizált, a fogyasztók eszközeire alapuló hálózatot használ. Támogatói azért kedvelik, mert a központi vezetés hiánya biztosítja, hogy az adat virtuálisan hamisításbiztos, ugyanis egyszerre több adatbázist kellene felülírni az információk módosításához.
Rengeteg gyakorlati haszna van a blockchain technológia használatának az autóiparban, többek között az útdíjak befizetése, vagy a töltőállomásokon való fizetés is. A technológia felemelkedése azonban, főként a bitcoin kriptovaluta kétes híre miatt még várat magára, sok vállalat hezitál.
– Ez nagyon felkapott kifejezés, de csak kevesen értik valójában a lényegét, mondta el Sachin Lulla, az IBM autóipari vezetője. – Éppen ezért játszik fontos szerepet a konzorcium, mivel életre hívja a technológiát.
A ZF és az IBM a UBS pénzügyi szolgáltatóval működnek együtt a beszállító Car eWallet termékén, amit az idei CES-en mutattak be, Las Vegasban, ezen kívül az EZ tanácsadó cég is rendelkezik blockchain-alapú platformmal az autóipar számára. Persze egyelőre még nem érdemes nagy tételben fogadni a technológia autóipari elterjedésére, hiszen blockchain még távol áll a szükséges, kritikus felhasználói tömeg eléréséhez.
– Ha csak egy résztvevő nyomja, nagyon nehéz lesz, hogy az egész ipar átvegye, hangsúlyozta Teodoro Lio, az Accenture tanácsadó autóipari vezetője. – Nem elég néhány autógyártó hozzá, hogy a technológia elterjedjen.
A konzorcium kezdeti célja rávenni az autógyártókat, hogy engedélyezzék a digitális azonosítókat járműveik számára, mely lehetővé teszi nekik, hogy elérjék a blockchain platformokat, amik mobilitási szolgáltatásokat kínálnak. Ez új jövedelemforrásokat hozna létre az autógyártóknak, melyek lelkesek abban, hogy fizetőeszközzé tegyék a jármű helymeghatározást és az ügyféladatokat.
– Nagyot kockáztatunk, mondta Lulla. – Most az a feladatunk, hogy a szükséges ökoszisztémáját nagyon gyorsan kiépítsük.