Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem ül bennük senki, mégis dolgoznak a targoncák
Az amerikai Kenco vállalat nem talál elég targoncavezetőt raktáraiba. A munkaerőhiányt egy tech-céggel közösen fejlesztett, videójátékokat idéző módszerrel akarják ellensúlyozni – távolról irányíthatók, vezető nélküliek lesznek a targoncák.
Akár több ezer kilométerre is lehet munkahelyétől az a targoncavezető, aki videójátékokhoz használt kormánykerék, pedálsor és kezelőszervek mögött ülve, számítógépen keresztül, online vezeti munkagépét. A Kenco logisztikai vállalat ezt a módszert akarja megvalósítani, ehhez pedig a szintén amerikai, Phantom Auto nevű tech-cég segítségét kérték.
Nem csak az üzlet, de a társadalom is profitálhat
Kristi Montgomery, a Kenco innovációért és kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke elmondta, alkalmas targoncavezetőből nincs elég az Egyesült Államokban, főleg az Atlanta, Chicago, valamint Memphis városában. Egy felmérés szerint a raktározás területén jelen lévő cégek 60 százaléka ugyanezt tapasztalja. A Phantom Auto társalapítója, Elliot Katz szerint cége megoldása megnyitja a munkaerőpiacot – távolról dolgozva nincsenek földrajzi korlátok, továbbá emelkedhet a nők és a fogyatékkal élők aránya a szakmában. A Kenco kifejezetten gondol az amerikai veterán katonákra, akik háborús sérüléseik miatt nem tudnának targoncán ülve dolgozni, távolról azonban lehetőségük nyílna. Montgomery szerint érdemes lehet felkeresniük a koronavírus miatt összeomlott iparágakból érkező, munkájukat elvesztett embereket, és felajánlani nekik a távoli targoncavezetést. A távvezérelt targoncák ötlete mindezen kívül természetesen jelentős növekedést hozna a termelékenységben, hiszen a dolgozónak nem kell utaznia, és mégis bárhol bevethető, ahol épp szükség van rá a munkaerőhiány vagy kiugró termelés miatt.
Biztonságos működés
A Phantom Auto szoftvere Katz szerint biztonságos, alacsony késleltetésű hálózatot használ, így a szoftverükkel biztosítani tudják a szenzoradatok valós idejű átvitelét és a targoncák biztonságos távvezérlését. A szoftver minden rendelkezésre álló mobilhálózatot fel tud használni a vezető és munkagépének kapcsolatához. Mielőtt azonban élesben is munkába állna a rendszer, a Kenco tesztelni fogja a rendszert 930 négyzetméteres innovációs laboratóriumában a Tennessee állambeli Chattanooga városában. Ha beválik, a projektből a Kenco száz amerikai raktárának fele tudna profitálni. Montgomery gyorsan tisztázta: a távvezérléses targoncák nem fogják elvenni a már meglévő raktári munkahelyeket, mert a fennálló hiányt küszöbölik ki, esélyt adva korábban dolgozni képtelen embereknek is.
A két vállalat együttműködése három hónappal azután indult, hogy a Phantom Auto bejelentette együttműködését a francia Gedois logisztikai céggel, akivel a távolról irányítható targoncák fejlesztése lett a cél. A Phantom többéves tapasztalattal rendelkezik a témában, hiszen együttműködtek a targoncagyártó Fenwick-Linde márkával.
Katz szerint ha kevesebb ember van jelen egy raktárban, az nagyobb biztonságot jelent. Így látja ezt a Kenco is – Montgomery véleménye szerint a Phantom Auto által létrehozott, szenzorokon alapuló rendszer biztonságosabb, mint ahogyan egyes emberek vezetnek. Ezenfelül a távvezérlési rendszer a raktárak körül dolgozó teherautók irányítására is alkalmas lehet.
Katz ugyan cégével nagy támogatója az önvezető járműveknek, mégis az embert nem kizáró távvezérlésben látja sikerük titkát — áll a Forbes cikkében.