Trend Moduláris állomásokkal pörgeti fel a töltést az Audi

Moduláris állomásokkal pörgeti fel a töltést az Audi

autopro.hu/V.M. | 2022.06.12 16:21

Moduláris állomásokkal pörgeti fel a töltést az Audi

Fotó: Audi MediaCenter

Az Audi közlése szerint jól szerepelt tesztüzeme alatt a Nürnbergben felépített töltési központja. A világviszonylatban egyedi, az otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkező autóvezetőknek alternatívát nyújtó koncepciót az esetek túlnyomó többségében visszatérő vásárlók vették igénybe.

Hirdetés

A töltési központnál idén január és április között körülbelül 3100 alkalommal töltötték autójukat az Audi vásárlói. A hat darab villámtöltővel ellátott létesítménynél átlagosan napi 24 alkalommal, átlagosan összesen 800 kilowattórát felhasználva végeztek töltést. A koncepciót igazán különlegessé a töltőberendezések felett kialakított otthonos, ételkínálattal is ellátott fogadótér teszi. Ezt a 200 négyzetméter területű, 40 négyzetméteres terasszal kiegészített termet átlagosan napi 35 fő kereste fel.

Az applikáción keresztül foglalható töltőhelyekkel rendelkező létesítmény sikerét a fenti számok mellett az is bizonyítja, hogy a töltések 60 százalékát adták visszatérő ügyfelek.

„A számok és a pozitív vásárlói visszajelzés igazolja a rugalmas, prémium villámtöltési infrastruktúra városi környezetben kialakítására irányuló koncepciónk helytállóságát” – fogalmazott Ralph Hollmig, a töltési központ projektmenedzsere.

Fotó: Audi MediaCenter

Moduláris struktúra

A nürnbergi és a későbbi központok töltőinfrastruktúrája moduláris, könnyen telepíthető, majd eltávolítható kocka alakú konténerekből épül fel. A teljes rendszert három különböző tartalmú konténer alkotja, melyek az energiatároló, a töltőberendezést tartalmazó, illetve az energiamenedzsmentért felelős modulok.

Az energiát az Audi szétbontott tesztjárműveiből származó akkumulátorokban tárolják. Az energiatárolás lehetővé teszi, hogy az autókat akkor is nagy teljesítménnyel, töltőnként legfeljebb 320 kilowattal, rendszerszinten legfeljebb egy megawattal töltsék, mikor az elektromos hálózat nem tudná egymaga fedezni az igényeket. A nürnbergi létesítmény 2,45 megawattóra energiát tárolhat, ezért az elektromos hálózathoz elég egy 200 kilowattos csatlakozás, amin keresztül a töltési szünetekben ismét feltöltődhetnek az akkumulátorok.

A központ pluszban 30 kilowatt tetőre szerelt napelem-kapacitással is rendelkezik. Továbbá az elektromos hálózatból csak megújuló forrásból származó elektromos energiát használ, így a működést kizárólag megújuló energiaforrások biztosítják.

Hamarosan új állomások nyílnak meg

Felhasználva a tapasztalatokat, az Audi Zürich-ben fogja megnyitni a következő moduláris állomást az év második felében. Igazodva a kisebb rendelkezésre álló területhez, ez négy férőhelyes lesz, és a város banknegyedében kap helyet. Az Audi, a könnyű tervezés mellett pont a méretezhetőséget tekinti a moduláris kialakítás előnyének.

Így fog kinézni a zürich-i töltőállomás, amihez helytakarékossági megfontolásból nem fog fogadótér tartozni

Így fog kinézni a zürich-i töltőállomás, amihez helytakarékossági megfontolásból nem fog fogadótér tartozni | Fotó: Audi MediaCenter

A zürich-i központ közvetlen közelében vásárlási, étkezési fitnesz és rollermegosztási lehetőségek lesznek elérhetőek, melyekre kettő 55 colos képátlójú képernyőn hívják majd fel az ügyfelek figyelmét.

Ugyancsak 2022 folyamán, a zürich-i után Berlinben és Salzburgban is megnyitnak egy-egy kompakt töltőközpontot. 2024 közepéig Németországban további állomásokat készül létesíteni az Audi, melyek építéséhez még keresi a megfelelő helyszíneket.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink