Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milyen kenőanyagokat igényelnek az elektromos járművek?
Az ugyan általánosságban, összességében kijelenthető, hogy az elektromos járművek kevesebb kenőanyagot igényelnek a belső égésű motorral hajtott társaikhoz képest. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy a kenőanyagok szerepe is kisebb lenne.
Az elektromos járművek népszerűségén ugyan dobott a járvány, de nem csak annak köszönhető a terjedésük. Az akkumulátorok élettartama és az általuk biztosított hatótávolság is egyre növekszik, ezzel együtt a kilométerenkénti ára is kedvezőbb már az elektromos autóknak. Az elektromos járművek karbantartására is kevesebb energiát kell fordítani, ráadásul egyrészt a technológia fejlődésének, másrészt az állami támogatásoknak köszönhetően egyre zárul az olló az elektromos és a hagyomány hajtású autók vételára között.
Emellett fontos szempont az egyes gyártók kínálatának bővülése is, egyre több modell közül válogathatnak vásárlók, lassan már minden kategóriában bő a választék az elektromos vagy elektrifikált modellek körében.
Mire kell a kenőanyag az elektromos járművekben?
Jeff Hemphill, a Schaeffler Csoport technológiai igazgatója szerint ugyan kevesebb kenőanyagra van szükség az elektromos járművekben, ám így is fontos szerepük van a kenőanyagoknak ezekben az autókban. Például a váltóolaj szerepe is más az ilyen autókban, nagyobb szerep jut a viszkozitásukra, mint a hőtűrésükre. Egy másik kihívás a váltókkal kapcsolatban a bennük jelenlévő magas feszültség, ami miatt a váltó kenőanyagai egyben szigetelőként is funkcionálnak.
Motorolajra nincs szükség az elektromos járművekben, ugyanakkor a dinamikusabb gyorsulás miatt a hajtáslánc egyes alkatrészeinek jobb kenést kell biztosítani.
Bőven akadnék eltérések
Az sem mindegy, milyen használatban vannak az elektromos autók: például a taxiként vagy autómegosztási szolgáltatóknál használt járművek esetében a több használat miatt a hajtáslánc egyes alkatrészei sokkal jobban kopnak, ezért más kenőanyagot igényelnek, mint egy normál felhasználású autó.
A fentiek mellett különbség lehet még a fékfolyadék mennyiségében is, az energiavisszanyerésnek köszönhetően ugyanis az elektromos járművek fékjei kisebb mértékben kopnak – írja a Machine Design.