Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Meredeken megnőtt az elektromos autók száma itthon
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly 71 százalékkal nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, így jelenleg már több mint 21.540 tisztán elektromos személyautó közlekedik az ország útjain. Mint a hagyományos hajtású társaiknál, az elektromos autóknál is oda kell figyelni különböző tényezőkre, mikor téli közlekedésre kerül sor.
A fenntartható közlekedési megoldások és innovációk népszerűsítését célzó szövetség szakértői a téli elektromos autózáshoz is hasznos tanácsokat adnak közleményükben. Egyebek közt felhívják a figyelmet arra, hogy télen megnő az elektromos autók fogyasztása is – hasonlóan a benzines és dízelmotoros járművekhez –, így azonos útvonalon hosszabb töltési idővel kell számolni.
A németországi Duisburg-Essen Egyetem kutatása szerint télen hét fok alatt nagyjából 25-30 százalékkal csökkenhet az elektromos autók nyáron megszokott hatótávja, extrém hidegben (mínusz hét Celsius-fok alatt) pedig akár 40 százalékot is eshet – írták.
Télen egyrészt a hideg levegő magasabb közegellenállása miatt emelkedik meg a fogyasztás, másrészt a téli guminak nagyobb a gördülési ellenállása, amit tovább növel a gyakran nedves, havas, szennyezett útburkolat. Mindez lassú tempónál kevésbé érhető tetten, de országúton és autópályán jelentős különbséget is jelenthet. Hozzátették, hogy míg a hagyományos üzemű autók utastere a motor hulladékhőjével is fűthető, az elektromos autónál a fűtés is az akku kapacitását emészti.
Speciális előkészületek szükségesek
Téli használat mellett az elektromosautó-töltés megkezdése előtt érdemes az akkumulátort úgy használni, hogy az minél inkább megközelítse az ideális töltési hőmérsékletet - javasolja a Jövő Mobilitása Szövetség. Ehhez egyebek közt az autó előfűtését ajánlják, amit szinte minden elektromos autón applikáción keresztül lehet intézni. Csatlakoztatott töltőkábellel külső áramforrásról fűthető fel az utastér és jégmentesíthető a szélvédő még elindulás előtt. Ha az autó éjjel a szabadban parkol és tölt, akkor az előfűtéssel együtt a töltést is érdemes a reggeli tervezett induláshoz igazítani - tették hozzá.
Főleg a városon kívüli utak tervezésekor kell számolni a megnövekvő töltési idővel, és több tartalékot kell hagyni az akkuban, mielőtt a következő töltőhöz érnénk. A nyilvános elektromosautó-töltők száma 2021 első félévében 45 százalékkal nőtt, jelenleg 1627 darab engedélyköteles töltő üzemel az országban - közölte a szövetség az MTI-vel.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!