Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Majdnem megduplázódtak az alkatrészárak
Világszerte megfigyelhető az autóalkatrészek drasztikus drágulása 2013 óta. A német biztosítók szövetsége (GDV) szerint az áremelkedésről nem csak az infláció tehet, hanem az autógyártók és z autóipari trendek is. Egyes alkatrészek drágulása egyenesen sokkoló.
A GDV az elmúlt évhez képest hat, a 2013-as értékekhez viszonyítva pedig 44 százalékkal emelkedtek az autóalkatrészek árai, beleértve az utángyártott termékeket is. Természetesen ezért az infláció is felelős, ám a drágulás mértéke annak háromszorosa, így más magyarázat is kell.
A GDV szerint az autógyártók tulajdonképpen monopolhelyzetben vannak, mivel számos látható alkatrészük dizájnját levédették, emiatt pedig az utángyártók az áraik megemelésére kényszerülnek. Anna Käfer-Rohrbach, a GDV helyettes ügyvezető igazgatója elmondta, az autósok és a szervizek sokszor csak az autógyártótól jutnak hozzá egy-egy alkatrészhez, így nincs szabad verseny a piacon, ezért az árak növekednek.
A leglesújtóbb számok
A GDV tanulmányából kiderül, a csomagtérajtók ma hatvan százalékkal kerülnek többe, mint nyolc éve, a hátsó lámpák pedig 67 százalékkal drágultak. Utóbbihoz hozzájárul, hogy az autók világítási rendszerei sokkal bonyolultabbak lettek 2013 óta, összességében pedig a nyersanyagok árai is emelkedtek. A drágább anyagokból, mint az alumíniumból ráadásul sokkal többet is használnak a gyártók — számolt be a motor1.com.