Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Maguktól gördülhetnek le a gyártósorról a Fordok
A Ford mesterséges intelligenciát használ a Kölnben gyártott elektromos autóinak önálló, vezető nélkül mozgatására. Az önvezető technológia révén javulhat az üzem hatékonysága és biztonsága. A járművek önállóan gurulhatnak el a végső tesztelésre, feltölthetik magukat, majd leparkolhatnak a többi, szállításra váró autó közé
A világ Ford-üzemeinek gyártósorairól már több mint száz éve gördülnek le az autók. Az elkészült járművek volánja mögött ilyenkor mindig ül valaki, aki a járművet a sorról leviszi, és a helyére parkolja. Ez hamarosan megváltozhat.
A Ford elkezdett kísérletezni egy mesterséges intelligencia által vezérelt önvezető technológiával, ami kifejezetten erre a munkafázisra fejlesztettek ki. A projekt során az autók nemcsak önállóan hajtanak le a szerelősorról, hanem el is gurulnak a végső teszteket végző munkaállomásokra, feltölthetik magukat, majd leparkolhatnak a többi, szállításra váró autó közé.
Fejlődik az európai gyártás
Az E-SELF-nek nevezett projekt egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyek célja kölni elektromosautó-gyár folyamatos fejlesztése. A kétmilliárd dolláros (közel 700 milliárd forintos) beruházással létrehozott üzemegységben idén kezdődik az elektromos modellek gyártása.
„A Ford újraépíti járműportfólióját Európában, és e folyamat szerves része annak megtervezése is, ahogyan ezek az új elektromos járművek készülnek” - nyilatkozta Frank Schwarz, a Ford projektvezetője. „Az önvezető technológia meghonosítása a szerelősoron fokozhatja a termelékenységet és a biztonságot, miközben a dolgozók a fontosabb feladatokra összpontosíthatnak” – tette hozzá.
A Ford a múlt hónapban mutatta be az új, tisztán elektromos hajtású Explorert, ami a márka első, már Kölnben készülő elektromos személyautója lesz. A vállalat azt tervezi, hogy 2026-ra évi 600 ezer elektromos autót gyárt majd, és 2030-ig teljes körű személyautó-portfóliót állít össze tisztán elektromos hajtású modellekből.
Jövőbe mutató megoldás
Az E-SELF projekt során a járművek és az infrastruktúra közötti kommunikáció segítségével irányítják és ellenőrzik az autókat. A gyár területén elhelyezett szenzorok azonnal érzékelik, ha vészhelyzet alakulhat ki a járművek nyomvonalán (például egy ember vagy egy másik autó keresztezi az útjukat), és ilyenkor a járművek lelassítanak, vagy ha kell, meg is állnak.
A gyártás utáni tesztelés tucatnyi különböző állomáson történik, majd az autókat beállítják egy parkolóba, ahonnan később trélereken, vasúti kocsikon vagy hajókon szállítják el őket. Az MI technológia lehetővé tesz, hogy a járművek maguk járják végig a tesztállomásokat, majd önállóan feltöltsék az akkumulátorukat, és leparkoljanak a többi kész jármű mellé. Erre minden olyan autó képes, amelyben automata sebességváltó, elektronikus stabilitásvezérlés, elektronikus kézifék és kormányzási asszisztens működik; az egyetlen szükséges plusz az intelligens kommunikációs egység, amely képes interakcióba lépni a gyár infrastruktúrájával
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!