Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lemaradtunk volna? A BMW szerint Kína tíz évvel Európa előtt jár
Kína tanulmányozását javasolja a jövőt fürkésző versenytársainak a bajor márka, hiszen az ottani fogyasztók az olyan fontos trendek, mint a digitalizáció vagy internethasználat szempontjából egy évtizeddel megelőzik európai társaikat.
Szomorú képest vázolt a fogyasztói szokásokról a BMW China első embere. Na persze nem a kínai, hanem az európai vevők szempontjából, hiszen Olaf Kastner szerint a világ legnépesebb országában egy évtizeddel fejlettebbnek mutatkozik a vevők magatartása a legfontosabb ipari trendekben. A technológiahasználatra egy sor példát hozó helyi BMW-vezér szerint az európai autógyártók jobban tennék, ha alaposabban kutatnák a világ legnagyobb autópiacát.
Kastner úgy látja, a kínai nagyvárosok lakóinak milliói használják például a Tencent WeChat szolgáltatását, ami a barátokkal való kapcsolattartástól a parkolójegyvásárlásig rengeteg igényt kiszolgál. „Az éttermekben nem egymással beszélgetnek az emberek, mindenki a WeChatet használja. Ez megdöbbentő, olyasmi, amit máshol nem látnál.” Bár Kastner leírása emberi/szociális szempontból több, mint ijesztő, a technológia fejlettségéhez kétség sem fér. Míg Európa és az USA csak beszél a digitálisan összekapcsolt, folyamatosan online közösségekről, Kína már ebben él. Az ország a BMW China első embere szerint ebből a szempontból négy-öt évvel jár az Egyesült Államok, és további öttel Európa előtt.
Kastner összegzése szerint „ha 24 órára kikapcsolnánk a WeChatet, Kína igazán szenvedne. Jobban, mintha a szociális szolgáltatásokat függesztenénk fel egy napra.”
Az e-kereskedelem is óriási méreteket ölt, a tavaly már hatszáz milliárd dolláros értéket közelítő, nagy promóciókkal felpumpált mobiltelefonos vásárlások már annak felét adják. Az okostelefonok Kínában a tulajdonjoghoz való viszonyt is erőteljesebben átrendezték, amire fuvarmegosztások szolgáltatnak jó példát: az Uber kínai megfelelőjével, a Didivel napi húszmillió fuvart bonyolítanak és fizetnek készpénzmentesen.
Lehet mégsem üt be online autóvétel kora? |
A digitalizáció kínai előretörésének egyik motorja a fiatal és gazdag ügyféltömeg. Ezt jól mutatja, hogy míg a BMW (ideszámítva a Rolls-Royce-t is) vevőinek átlagéletkora Kínában 35 év, addig az öreg kontinensen 53. Az ázsiai országban számítások szerint 2025-re az új autók vásárlóinak mintegy felét már a digitális bennszülöttek (’90 után születettek) adják majd, szemben a jelenlegi 15 százalékkal.
Az viszont érdekes, hogy az online autóvásárlás még Kínában is gyerekcipőben jár. Év eleje óta a BMW egyes szériája ilyen formában is elérhető, a tapasztalatok szerint azonban az internetet maximum előlegfizetésre használják a vevők, a szalonlátogatás továbbra sem maradhat el. Így az európai lemaradás végső soron jó hírrel is szolgál: az autókereskedőknek egyelőre nem kell álláshirdetéseket böngészniük.