Trend Különleges felvilágosító kampányt indít a GM

Különleges felvilágosító kampányt indít a GM

autopro.hu/M.M. | 2023.08.03 04:20

Különleges felvilágosító kampányt indít a GM

Fotó: Cadillac Pressroom

Az amerikai General Motors nemrég indította el a kampányát, melynek célja, hogy az ügyfelei tudatosan és biztonságosan tudják használni a cég olyan vezetéstámogató rendszereit, mint a Super Cruise-t.

Hirdetés

„Autonómia”, „vezetési asszisztens”, „teljes önvezetés”, „Level 2” – csak néhány kifejezés, amelyek az egyre több vezetési funkciót ellátni képes járművek megjelenésével terjedtek el az autók világában, sok fejfájást okozva a tulajoknak. A Tesla oldalán olvashatjuk, hogy a cég autóiban még a vállalat teljesen önvezető módjának működése mellet is folyamatos vezetői felügyeletre van szükség, valamint, hogy a használatával a jármű nem válik autonómmá.

„Őszintén szólva mindannyian más szavakat használunk” – mondta Andrew Farah, a General Motors fejlett vezetéstámogató rendszerekkel foglalkozó osztályának vezérigazgatója. „És ez így van rendben. Ez is része a marketingnek, de a General Motors-nál szeretnénk biztosra menni annak tisztázásában, hogy a rendszereink mire képesek” – folytatta Farah.

Fontos a GM-nek a tájékoztatás

A General Motors „Hands-Free, Eyes On” kampánya során a cég egy weboldalon és a közösségi médiákon keresztül igyekszik fontos információkat eljuttatni a felhasználóihoz az általuk kínált vezetéstámogató megoldásokról, amelyek a teljesen autonóm önvezető technológiákkal szemben megkövetelik a sofőr állandó figyelmét. A kampány a jövőben még több dolgot is magába foglalhat, hogy még több ember fejében oszlathassák el az ilyen rendszerekkel kapcsolatos kételyeket.

A 2017-ben bevezetett Super Cruise nevű rendszer kettes szintű önvezetési technológiának minősül, amely megkívánja a sofőr folyamatos felügyeletét, akinek azonban különleges esetekben, például egy hosszú autópályás menet esetén nem kell már kezét a kormányon tartania.

Fejlesztés alatt az új rendszer

A kiforrottabb, azonban még mindig kettes szintű Ultra Cruise rendszer a több szenzorjának hála jobban tudja feltérképezni maga körül a környezetét. Elsőként ez a technológia a több mint 300 ezer dollárba kerülő Cadillac Celestiq-ben lesz majd elérhető. Habár az útviszonyok 95 százalékában használható lesz majd ez a fajta önvezető megoldás, a körforgalmak továbbra is kihívást fognak neki jelenteni Farah elmondása szerint. Jelenleg még nincs időpont kitűzve a rendszer bevezetésére, és az majd csak akkor fog megtörténni, amikor a rendszer már teljesen biztonságosan használható lesz.

Farah hozzátette, hogy a kampányt nem a Super Cruise technológia helytelen használata hívta életre. A rendszer tartalmaz egy járművezetőt figyelő rendszert, amelyet arra terveztek, hogy felügyelje, a sofőrök biztosan megfelelően használják az önvezető megoldást.

„Biztosra akarunk menni abban, hogy a sofőrök megértsék, hogy a jármű irányításáért még mindig ők a felelősek. Néhány ember számára nem annyira egyértelmű a válasz erre a kérdésre. Azt is szeretném leszögezni, hogy jelenleg nincs olyan kereskedelmileg elérhető rendszer, ami teljesen autonóm” – fejezte be Farah.

A GM leányvállalata, a Cruise Automation Inc. azonban vezető nélküli robotaxi szolgáltatást üzemeltet San Franciscóban és a Texas állambeli Austinban, és a terveik szerint hamarosan más helyeken is megjelenik a szolgáltatás – emlékeztet a The Detroit News.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink