Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jöhetnek az elektromos tankerhajók?
Bár elsőre talán furcsa lehet hallani, hogy az olajszállító óriási hajók elektromos meghajtása fontos terület lehet az elektromobilitásban, pedig így van. A közlekedési eszközök közül ezeknek a hajóknak a legnagyobb a károsanyag-kibocsátása, így ezek alternatív hajtással való felszerelése komoly fejlesztés lenne.
Hét japán nagyvállalat alapított egy konzorciumot, melynek célja olyan platform gyártása, ami alkalmas lehet tankerhajók meghajtására is. Érdekesen hangzik, hogy pont a hagyományos meghajtású járművek üzemanyagának alapanyagait szállítanák elektromos járművekkel, ugyanakkor óriási lépés lenne az elektromos tankerek elterjedése, hiszen némelyik nagyobb hajó károsanyag-kibocsátása milliónyi személyautó kibocsátásához mérhető.
A japán cégek által alapított konzorcium neve e5 Consortium, célja pedig az óceánjáró teherhajók meghajtásának fejlesztése és megreformálása. A konzorciumban különböző területen aktív cégek vesznek részt.
Autógyártó is van a projektben
A konzorciumban résztvevő hét cég között megtaláljuk a Mitsubishi-t is, mint egyetlen autóipari vállalatot. A cég mellett az Asahi Tanker, az Idemitsu Kosan, az Exemo Yamamizu, a Mitsui O.S.K, a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance és a Tokyo Electric Power vesz részt a projektben.
Sajtóközleménye szerint a konzorcium első projektje egy elektromos tanker lesz, melyet lítium-ionos akkumulátorok hajtanak. A tanker akár már 2022-re elkészülhet. A hajó tervezett szállítási kapacitása 1300 köbméter olaj, súlya 499 tonna, sebessége pedig 11 tengeri csomó. Mindezt egy 3500 kilowattórás kapacitású rendszer biztosítaná – írja az electrek.