Trend Innovatív bevonat védi a Ford Ranger alvázát

Innovatív bevonat védi a Ford Ranger alvázát

autopro.hu/E.M. | 2022.08.21 12:18

Innovatív bevonat védi a Ford Ranger alvázát

Fotó: Ford Media Center

A Ford Motor dél-afrikai silvertoni gyártóüzemének korszerűsítésére irányuló egymilliárd dolláros beruházás egyik legfontosabb eleme egy teljesen új, alvázkeretek e-bevonatolására szolgáló létesítmény, ahol egy innovatív anyagot visznek fel a járművekre.

Hirdetés

Az új létesítményt a Ford Ranger pickup következő generációjában használt vázak bevonására használják majd, ami szerves részét képezi annak a stratégiának, amelynek célja, hogy támogassa az üzem gyártási volumenének 168 ezerről 200 ezer járműre történő növelését.

Az új létesítmény azonban nem a fő gyárkomplexum része, mivel azt az amerikai székhelyű, festésre és bevonatokra specializálódott PPG Coating Services üzemelteti. Igaz, hogy a Ford specifikációi szerint tervezték, de gyakorlatilag a szomszédos gyártó komplexum, egy Tier 1 beszállítóként működik.

A PPG és a járműgyártó közötti üzleti kapcsolat ezen formája egy bevett gyakorlat. Rodolfo Ramirez, a PPG bevonatolási szolgáltatásokért felelős globális vezetője elmondta, hogy az új létesítmény „egy vadonatúj konstrukció, amely integrálja az összes korábbi tapasztalatunkat".

A PPG által üzemeltetett létesítmény a Ford vagy egy beszállítója által gyártott nyers acél alvázkereteket veszi át, majd három egymást követő folyamatnak veti ezeket alá. Ezek a következők: tisztítás és zsírtalanítás, foszfátozás, majd e-bevonatozás, amelyet egy végső sütési fázis követ. A kész kereteket ezután a szomszédos üzembe szállítják, hogy megkezdhessék útjukat a gyártósoron.

Formabontó anyag

A folyamat kulcseleme az e-bevonatozás szakasza. Ramirez megerősítette, hogy az alkalmazott anyag nem más, mint a Powercron 6200 HE, amelyet „a PPG legújabb globális platformjaként" jellemez. Az alig több mint két éve piacon lévő anyag egy „kationos epoxi e-bevonat". A termék képességének leglényegesebb aspektusa az elnevezés utolsó két betűjében rejlik.

Ramirez elmondása szerint ez a rövid utótag azt jelenti, hogy az anyagot úgy fejlesztették ki, hogy az éleknél a felvitt bevonat vastagsága megegyezzen a felület többi részén lévő mennyiséggel. Az állítja, hogy „a bevonat vastagsága az éleknél ugyanolyan, mint a sík felületeken".

Ramirez szerint kereskedelmi szempontból sem elhanyagolható az a tény, hogy az eljárás hatással van a közúti használatra és az értékesítés utáni esetleges pénzügyi terhek elkerülésére. „Ez lehetővé teszi, hogy a korrózióvédelemre vonatkozó garanciák megfeleljenek a mai piaci elvárásoknak és az előírásoknak" - állítja.

Az anyag használta a késztermékek kedvező tulajdonságai mellett jelentős megtakarításokhoz vezethet. Az alacsonyabb sütési hőmérsékletnek köszönhetően a propángáz (LPG) fogyasztása felére redukálható, ennek következtében pedig az illékony szerves vegyület kibocsátása is csökken.

Fejlett automatizálás

Fizikai szempontból a silvertoni létesítmény legfőbb jellemzője a magas szintű automatizálás. A vázak nem egyesével, hanem egymásra rakott tételekben haladnak végig a teljes folyamaton. Ezt egy robotizált emelőrendszer biztosítja, ami alacsony számú, de magas képzettségű emberi munkaerőt igényel. „A létesítményben alig több mint harminc alkalmazott dolgozik túlnyomórészt technikusi vagy mérnöki szinten" – idézte Ramirezt az Automotive Manufacturing Solutions.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink