Trend Hibrid helyett vegyenek villanyautót

Hibrid helyett vegyenek villanyautót

Biró Csongor | 2015.05.12 06:04

Hibrid helyett vegyenek villanyautót

Elege lett a holland kormánynak, hogy az óriási támogatással megvásárolt plug-in hibridek főként benzinnel és gázolajjal üzemelnek. Ezekre hamarosan nem jár akkora támogatás, a villanyautókra azonban továbbra is igen.

Hirdetés

Jövőre vége lesz a plug-in hibridek hollandiai virágzásának, miután a kormányzat megnyirbálja a céges vásárlásokra adott adókedvezményeket. Ezekkel Hollandia lett Európa fő plug-in hibrid piaca, tavaly 12 ezer 237 ilyen autót értékesítettek. A cégautóadó csökkentésével akár 6-7 ezer eurós támogatást is lehet szerezni jelenleg Hollandiában ezért lízingelt autók mintegy 33 százaléka plug-in hibrid. Az átlagos autók 25 százalékkal adóznak, a plug-inok 50 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátás alatt 7 százalékkal, a 82 gramm/kilométer alattiak 14 százalékkal. Jövőre 14, illetve 21 százalék lesz az adó mértéke.

Az autógyártók év végéig mindent eladnak, ami tölthető hibrid, a BMW bevezette a piacra az X5-ös plug-in változatát, a Volvo XC90-ből megrendelt autók 90 százaléka szintén hibrid. Hollandia az egyetlen hely Európában, ahol a Ford árulja a C-Max hibrid változatát, de Hollandia a hibrid Mitsubishi Outlander legfőbb piaca is egyben: 7699-et ott adtak el az összesen 19 ezer 855 európaiból.

Elözönlötték Hollandiát a hibrid Outlanderek

A kormányzat azért szánta el magát a kedvezmények szigorítására, mert tapasztalataik szerint a hibridek tulajdonosai nem áramot tankolnak leginkább, hanem benzint, illetve gázolajat, így semmivel nem járulnak hozzá a környezetszennyezés csökkentéséhez.

A változás nem érinti a villanyautók vásárlóit, ahol a cégautóadó mértéke csupán 4 százalék. A kormányzat azt reméli, hogy ezek iránt az érdeklődés legalább annyira megnő, mint korábban a tölthető hibridek iránt. Hollandiában az első negyedévben 1017 elektromos autót adtak el, plug-in hibridből 4726-ot vettek. A legnépszerűbb hibrid a 204 lóerős Volkswagen Golf GTE (1584 autó) és a Mitsubishi Outlander (1227). Villanyautóból a legkelendőbb a Tesla Model S (407 autó), a Nissan Leaf a második 240 példánnyal. Korábban megírtuk, hogy a norvég kormány is átdolgozza a kedvezmények rendszerét. Ott minden ötödik idén vett autó elektromos volt.

Töltésben egy brit Golf GTE

Nagy-Britanniában is közeleg a kedvezmények idejének a vége. A brit kormány 2011-2017 között tervezte fenntartani a támogatási rendszert, illetve addig, amíg elérik a meghatározott ötvenezres plug-in darabszámot. Áprilisig 28 ezer 512 autót vettek nyilvántartásba, több mint 7500-at az első negyedévben.

Kiemelt Partnereink