Trend Fokozza az autonóm járművek fejlesztését a Mobileye

Fokozza az autonóm járművek fejlesztését a Mobileye

autopro.hu/P.B. | 2021.01.23 08:22

Fokozza az autonóm járművek fejlesztését a Mobileye

Fotó: Intel Newsroom

Az online megrendezett CES kiállításon a Mobileye vezérigazgatója, Amnon Shashua tartott előadást az autonóm járművekről, és az ezekhez tartozó technológiákról. A cégvezető természetesen a Mobileye terveiről is beszélt.

Hirdetés

A Mobileye piacvezető a vezetői asszisztensi rendszerek (advanced driver assist systems – ADAS) területén a balesetmegelőzési és sávtartó alkalmazásaival, amit Észak-Amerikában és Európában is használnak az OEM-ek, valamint Kínában is egyre népszerűbb ez a technológia. Az itt szerzett tapasztalataival a Mobileye a négyes szintű autonóm járművek megalkotását tervezi, amire a vezérigazgató szerint belátható időn belül van esély.

Shashua kiemelte, hogy a Mobileye szolgáltatásainak elsődleges szempontja mindig a biztonság volt, ezért is hagytak fel a Teslával való együttműködéssel, miután a Tesla Autopilot balesetet okozott. A technológiában való előrelépésben is a biztonság az egyik legnagyobb kihívás.

Tesztelés, tesztelés és tesztelés

Ahhoz, hogy a négyes szintű, már-már önvezetést jelentő fokára léphessünk az autonóm járműveknek, rengeteget kell azokat tesztelni az engedélyeztetési előírások miatt. Ahogy Shashua fogalmazott, az autonóm járművek fejlesztésének legnagyobb kihívása, hogy bizonyítani tudják, hogy az adott technológia biztonságosabb, mint az emberi sofőrök.

A Mobileye már évek óta Tel-Avivban teszteli járműveken a technológiáit, de 2020 végétől Detroitban, 2021-től Párizsban, Sanghajban, és a cég reményei szerint New Yorkban is megkezdődhetnek a tesztek. A Mobileye gyors növekedésének kulcsa, hogy a vállalat különböző chipjei összesen már 700 millió kilométernyi utat térképeztek fel, 2024-re pedig meglehet az egymilliárd kilométeres adatbázis.

Hamarosan jöhet a négyes szint

A Mobileye a tervek szerint két éven belül indítja el robotaxi szolgáltatását, ami azon a hardveren alapul, amit a Luminar lidarjaival használnak. Ugyanezt a hardvert használja egyébként a Toyota és a Volvo is – írja a Forbes.

Shashua szerint a Teslát leszámítva senki nem számol azzal az iparágban (így a Mobileye sem), hogy csak a kamerákon alapuló technológia elég lesz az ötös szintű autonóm járművekhez, azaz a tényleges önvezető autókhoz. A kamerák mellett radarokat és lidarokat is kell használni.

A vállalat célja, hogy 2025-re piacra dobhassa a négyes szintű autonóm járművekhez való technológiát.

Új szenzort fejlesztenek

A Mobileye az Intellel közösen egy új szenzort fejleszt, ami 2300-nál is több csatorna észlelésére lesz képes. Ez a technológia olyan képek megalkotására lesz alkalmas, mint a lidarok. A vállalat nem közölt részleteket a szenzor felépítéséről, de elvileg az Intel ma is használt technológiájával készül.

A cég szeretné megőrizni piacvezetői státuszát az ADAS szektorban, sőt, még terjeszkedik is radarok és szenzorok gyártásával.

Kiemelt Partnereink