Trend Ezüstben utazik Németország

Ezüstben utazik Németország

autopro.hu | 2016.01.12 12:33

Ezüstben utazik Németország

Az ezüst és a szürke szín volt a sláger az új autók német piacán 2015-ben - derül ki a német autóipari vállalatok szövetsége, a Verband der Automobileindustrie (VDA) összesítéséből. Korábban a fekete volt a legnépszerűbb szín.

Hirdetés

A VDA adatai szerint az új autók 28,7 százaléka ezüst vagy szürke színben gördült le a gyártószalagról, ami másfél százalékponttal magasabb az egy évvel korábbi értékhez képest. Második helyre lépett vissza az eddig legnépszerűbb fekete, míg a harmadik helyet 20 százalékos részesedéssel a fehér szín szerezte meg. 2016 az első év az utóbbi évtizedben, mikor a fehérre festett új autók száma nem nő, hanem enyhén csökken.

20 éve még színpompás volt a divat, immár a monokróm fényezés a sláger a németeknél

Az árat is befolyásolhatja

A VDA szerint a vásárlók által választott szín nem csak a személyiség kifejezésére alkalmas, hanem a korszellem visszatükrözésére is – utóbbiban nagy szerepe van az aktuális divatnak. A szövetség kiemelte, hogy az új autók vásárlóinak közel háromnegyede szerint a megfelelő színválasztás növeli a jármű értékét a használtautók piacán. Talán ez az oka annak, hogy a 2015-ben értékesített gépkocsik 74,6 százaléka ezüst, szürke, vagy fekete festésű volt.

Kis színtörténet

A német új autók piacán a népszerű színek szempontjából komoly változások történtek az utóbbi években. A ’90-es években a feltűnő színre lakkozott autóknak volt nagy sikere: a trend 1996-os csúcspontján az autók kétharmada piros, zöld, kék vagy sárga volt.uploads/articles/176/17516/1_500w.jpg

Míg a zöld gyakorlatilag eltűnt, az ezredforduló előtt néhány évvel a szürke valóságos diadalmenetbe kezdett, amit kis gyengülés után 2015-ben, úgy látszik, tovább folytat.

2014 nyarán a BASF meghívására részt vettünk egy járműipari fényezéstechnikai szakmai rendezvényen Münsterben. Amint akkor elhangzott, a fehér után a barna szín térnyerése várható a divatszínek sorában, bár már nem elsősorban maga a szín számít, a különféle egyediesítő effektek felértékelődnek a vásárlók szemében. A fehér és barna színek iránti igény növekedése - az akkor elhangzottak igazolásaként - a fenti grafikonon is megjelenik.


Kiemelt Partnereink