Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
NEDC vs. WLTP: ez a különbség a fogyasztási normák között
1992 óta az úgynevezett NEDC protokoll szerint határozták meg az autók üzemanyag-fogyasztását, azonban 2017 óta fokozatosan átveszi ennek helyét a WLTP, ami pontosabb képet ad. A két normarendszer jelenleg még egyaránt használatban van Európában, a WLTP kizárólagossága csak 2021-től jön el.
Bár már 2017 ősze óta ismerkedhetünk a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) fogalmával, 2021 januárjáig érdemes többször átvenni ez, és a NEDC (New European Driving Cycle) közötti különbséget, hiszen például Olaszországban vagy Spanyolországban még mindig a NEDC van használatban, de néhány hónapon belül ott is eljön a váltás.
Az NEDC és a WLTP egyaránt egy-egy laboratóriumi vizsgálat az autók gyári fogyasztásának megadásához, ám utóbbi pontosabb képet ad a részletesebb tesztelésnek köszönhetően.
A fő különbségek
Az NEDC tesztje 20 percig tart, míg a WLTP protokoll szerint 30 percig kell tesztelni az autót. Előbbi során 11, utóbbi során 23,25 kilométer a mérési táv. Az NEDC két ciklusból áll, míg a WLTP négyből, a városi és az országúti közlekedés közötti átmenetekkel. A NEDC esetében 120 kilométer/óra a legnagyobb sebesség a mérés során, a WLTP-nél 131.
A WLTP-nél a jármű extra felszereltségei (és így extra tömege) is megjelennek a teszt során, valamint az adott modell minden motor és sebességváltó változatát és kombinációját mérik.
Pontosabb az új módszer
Összességében a WLTP pontosabb képet ad egy új autó fogyasztásáról, ezért áll át erre a protokollra az Európai Unió legkésőbb 2021-től. A két protokoll közti különbségről ezúttal a Peugeot oldala számolt be, de szinte minden OEM tájékoztatja az átállásról az ügyfeleit.