Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Épen és illatosan tartja a megosztott autókat a Bosch
Az autómegosztó szolgáltatások használói joggal várják el, hogy mikor beülnek egy megosztott járműbe, az ne legyen kívül sérült vagy belül cigarettaszagú. A Bosch egy olyan megoldáson dolgozik, amivel ígérete szerint az ilyen kellemetlenségek hamarosan múlté válhatna majd.
A német autóipari beszállító megoldása egy jármű belsejébe szerelt szenzordoboz, ami felhő- és mesterségesintelligencia-alapú adatelemzéssel kombináltan érzékeli a járműveken keletkező sérüléseket, illetve azok utasterében a dohányfüstöt. A valós idejű adatoknak hála a flottaüzemeltetők azonnal értesülhetnek arról, ha valaki cigarettázott egy autóban vagy megrongálta azt, lehetővé téve, hogy a tisztítást és a javítást korábban elvégezzék.
A Ridecare nevet viselő fejlesztés – aminek vagy sérülést, vagy füstöt érzékelő elődjei már ma is kaphatóak – jelenleg Németországban, Észak-Amerikában és Ázsiában áll tesztelés alatt flottaüzemeltetőkkel együttműködésben, megelőzve a végleges változat sorozatgyártásba helyezését.
Nem csak a felhasználók életét teszi jobbá
A megosztott járművek sérülései, valamint a belsejükben titokban dohányzás nem csak az ügyfeleknek okoznak kellemetlenségeket, hanem a flottaüzemeltetőknek is. A felhasználók jellemzően bejelentik a nagyobb sérüléseket, azonban a kisebbeket ritkábban, így azok javításának költsége a vállalatot terheli. Hasonló a helyzet az amúgy tiltott dohányzással is: ha a soron következő bérlő nem jelzi a dohányszagot, később nehéz visszakövetni, hogy melyik bérlési periódusban dohányozhattak az autóban, a szag eltüntetésének költsége és feladata így ismét az üzemeltetőt terheli.
Azáltal viszont, hogy a Ridecare valós időben érzékeli a cigarettaszagot, illetve a külső sérüléseket, pontosan tudni lehet, hogy azokért mely felhasználókat terheli a felelősség. Mi több, a szenzordoboz elég érzékeny ahhoz, hogy az éppen nem kibérelt járművön, parkolt állapotban keletkező sérüléseket is érzékelje.
Nem kell találgatásokra hagyatkozni
A szélvédő belsejére erősített szenzordoboz füst vagy baleset érzékelésekor az adatokat a felhőbe továbbítja, ahol azt mesterséges intelligencia elemzi ki. Ütközés esetén az algoritmus az intenzitáson kívül egyéb adatokat, köztük a jármű mozgási dinamikáját is vizsgálja, lehetővé téve annak megállapítását, hogy egy kozmetikai vagy egy azonnali javítást igénylő sérülés keletkezett-e. Az algoritmus még azt is meg tudja mondani, hogy a sérülés hol keletkezett, az adatokat pedig egy sérülésről készült fényképpel kombinálva az üzemeltető gyorsabban kaphat becslést a javítás költségéről.
„A Ridecare szolgáltatás egy újabb demonstrációja annak a potenciálnak, ami az AIoT-ben – a mesterséges intelligencia (AI) és a dolgok internetének (IoT) kombinációjában rejlik” – jegyezte meg Harald Kroeger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
Hiába a vírus, fényes jövő előtt a megosztás
A Ridecare hatékonyan segítheti majd a flottaüzemeltetők munkáját a sérülések és a szabálytalan dohányzás dokumentálásában – amit azzal is támogathat, hogy pontosan megmutatja az események idejét és hogy a jármű akkor éppen hol tartózkodott.
A koronavírus-járvány ellenére a szakértők az autómegosztási piac növekedését vetítik előre. A piac Európában 127 milliárd dollár értékű jelenleg, a Strategy& előrejelzése szerint azonban 2035-re 549 milliárd dollárra nőhet, stabil keresletet teremtve a Bosch megoldásának.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!