Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Aktív biztonsági rendszerekkel rukkolt elő a ZF
A ZF az elmúlt hetekben bemutatott számos új technológiát, amelyeken a vállalat a TRW felvásárlása óta dolgozik, köztük számos fejlett vezetést segítő rendszert, illetve egy önálló közlekedésre alkalmas városi tanulmányautót.
A ZF és a TRW múlt héten közös sajtóeseményt rendezett az ADAC Berlinhez közeli teszthelyszínén. A sajtónap a szokásos német nemzetközi autószalon előtti eseménynek indult, ám a TRW nemrég történő felvásárlása miatt a két vállalat ennél lényegesen nagyobb szabású bemutatót rendezett. A bemutatott fejlett biztonsági, illetve autonóm rendszerekkel a ZF célja nyilvánvalóan az volt, hogy szemléltesse a TRW sikeres integrációját a vállalatba.
A ZF a TRW felvásárlása után új vezetést segítő rendszereket mutatott be |
A sajtóeseményen bemutatták a vállalat részben automatikus vezetésre alkalmas funkcióit, többek között egy autópályán használható vezetési segédletet, a legújabb vezetést segítő rendszerek pedig egy tanulmányautón debütáltak. Az új rendszer képes automatikus kormányzásra, fékezésre és gyorsításra 40 km/h-ás tempó felett. A demonstrációs járműben helyet kapott a ZF TRW AC1000 típusú radarja, az S-Cam 3 kamerás szenzor, elektromos szíjhajtást (EPS BD), adaptív sebességtartó rendszerrel ellátott elektromos menetstabilizátor (EBC 460), valamint sávtartó elektronika (LCA). A vállalat továbbá hamarosan bemutat egy 360 fokos szenzorrendszer, melynek köszönhetően a jármű képes lesz az önálló előzésre.
A ZF TRW ezen felül négy járműplatformhoz is megkezdte a harmadik generációs kamerarendszerének, az S-Cam 3 sorozatgyártását. A rendszer 2015 végéig egy sor C és D kategóriás kompakt, szedán és szabadidő-terepjáró modellhez lesz elérhető Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. A ZF TRW bejelentést tett a következő generációs kamerarendszeréről is, az S-Cam 4 termékcsaládról, amellyel kapcsolatban elmondásuk szerint már számos európai gyártóval sikerült egyezményre jutnia a 2018-as gyártásról. A méretezhető kamerák megfelelnek a fejlett vezetést segítő rendszerektől (ADAS) elvárt biztonsági előírásoknak, valamint összhangban vannak a sofőr nélküli autózáshoz szükséges fejlesztésekkel.
A vállalat szerint a TRW dolgozói nagy lelkesedéssel néznek elébe a ZF-nél várható kilátásoknak. A motivációjuk egyik forrása abban rejlik, hogy a ZF hagyományosan lényegesen nagyobb hangsúlyt fektet a hosszú távú befektetésekbe, illetve az abból következő kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos erősségekre, mint a rövid távú nyereségre. Ahogy az IHS korábbi felméréséből kiderül, a két vállalat termékkínálata remekül kiegészíti egymást, az átfedés pedig szinte elhanyagolható. A ZF és a TRW közötti együttműködés célja egyértelműen nem a rövidtávú haszon. A vállalat által korábban felvásárolt vállalatokhoz hasonlóan TRW egyelőre megmarad egy belső márkának a ZF-csoporton belül.
Nyomatékelosztó funkció és a kerekekhez közel elhelyezkedő elektromotorok |
Sima átmenet
Az iparági elemzők korábban aggasztónak találták az ügylet kivitelezéséhez szükséges kölcsön méretét. A ZF-nek azonban nem volt korábban hosszan kifizetetlen adóssága, a felvásárlást pedig egy 12,5 milliárd eurós finanszírozással indították el a Deutsche Bank és a Citigroup jóvoltából. Áprilisban a ZF 3,5 milliárd dollárnyi kötvényt különített el a TRW felvásárlásának finanszírozásához. Ezen felül a vállalat számára rendelkezésre állt 2,25 milliárd eurónyi euro-kötvény is. A ZF szerint mindkét tranzakció esetében több alkalommal is túljegyzést tapasztaltak, ami jól jelzi a befektetők a vállalat konzervatív pénzügyi stratégiájába vetett bizalmát.
Sőt, a ZF azóta sem állt meg a felvásárlásokkal. Július 1-jén a vállalat felvásárolta a német érdekeltségű HDLE GmbH fejlesztési részlegét. A lépés további technológiai szakértelmet biztosít a ZF számára a vezetést támogató, valamint részben automatikus vezetési rendszerek terén.
A felvásárlásnak köszönhetően mindkét vállalat a nemzetközi terjeszkedésre összpontosíthat, különösen az olyan fejlődő piacokon, mint Brazília, Kína, India és Kelet-Európa. 2013-ban a TRW 24 országban volt jelen gyártókapacitásaival, míg a ZF 26 országban 122 gyártóhelyet működtet.
A ZF szerint a felvásárlásnak köszönhetően megduplázódhatnak az eladásai az Egyesült Államokban és Kínában. A csoportszintű eladások legalább fele Európából, míg a másik fele Észak-Amerikából, Ázsiából és a világ többi részéből származik majd. Mindkét vállalat jelentős kutatás-fejlesztés (K+F) részleggel rendelkezik Kínában, amelyet tovább kívánnak növelni. A ZF szerint a két vállalat K+F központja egymástól 30 percnyi utazásra található.
Fotó: autocarpro.in |
A ZF nemrég felvásárolta az amerikai TRW Automotive-ot, így a német beszállító a bevételek tekintetében nyolcadikról a harmadik helyre ugrott előre a top beszállítók világranglistáján. Jelenleg mindkét vállalat azon dolgozik, hogy az integrációs folyamat 3–5 éven belül véget érhessen.
A két cég mérnökei egyesült erővel dolgoznak új technológiákon, illetve ütősebb ajánlatokat tudnak kínálni a gyártóknak. Rudi von Meister, a ZF ázsiai üzletágának vezetője az Autocar Professional magazinnak Berlinben elmondta, hogy a TRW felvásárlásának köszönhetően a ZF előnyösebb helyzetben van a tömeggyártásra szánt autókkal kapcsolatos megrendelések terén. – Komplett megoldásokat kínálunk a jövő mobilitási trendjeihez – emelte ki von Meister. A vállalatnál évente 1,6 milliárd eurót, a teljes forgalom 5 százalékát visszaforgatják kutatás-fejlesztésbe.
Városi kisautó az önálló közlekedésért
A ZF továbbá elkészített egy intelligens városi kisautó (Smart Urban Vehicle – SUV) tanulmányát, amely elsőként Berlinben mutatkozott be. A tanulmányautó a három legfontosabb megatrendre kínál megoldást: hatékonyság, biztonság és önálló közlekedést. Az újaértelmezett „SUV“ első kerkei egy innovatív rendszernek köszönhetően 75 fokban fordulnak, az elektromotorok pedig a kerekek közvetlen közelében helyezkednek el.
Az első kerekek akár 75 fokos szögben is képesek elfordulni |
A részben automatikus segédlet funkció pedig a sofőr kényelme mellett továbbá a biztonságról és a hatékonyságról is gondoskodik. Az intelligens parkolást segítő rendszer (Smart Parking Assist) szinte bármilyen parkolóhelyre képes beállni, ráadásul okostelefon vagy okosóra segítségével akár távolról is vezérelhető.
A kényelmes, nagy hatásfokú közlekedésről a felhő alapú PreVision Cloud Assist segédlet gondoskodik. Szükség esetén a rendszer csökkenti a hajtás nyomatékát, így mechanikus fékezés nélkül képes az autó sebességét egy nagyobb kanyar előtt mérsékelni.
A sofőr közvetlen kapcsolatban marad a járművel a kormánykeréken keresztül: a segédlet és sofőr nélküli funkciók a kormány teljes felületén működő érintés funkción keresztül érhetők el, a sofőr látóterében elhelyezkedő OLED-kijelző pedig további adatokat jelenít meg.
A részben automatikus segédlet funkciók, valamint a távoli vezérlés csupán néhány abból a csomagból, amelynek köszönhetően a ZF tanulmánya remek alternatívája lehet a városi közlekedésnek. A tanulmányautó alapját a Suzuki Splash (bizonyos piacokon Maruti Ritz) képezi, ami remekül demonstrálja a beszállító indiai terveit is.
A parkolás akár okosóráról is vezérelhető |
Az újraértelmezett „SUV“ az egyik legfontosabb példája a ZF jövőbeli terveinek. A beszállító egyik legerősebb oldala a sebességváltó rendszerek. Az automata sebességváltóknak egyre nagyobb piaca van Indiában, így csupán idő kérdése, hogy a ZF mikor kezdi meg az ázsiai ország meghódítását. Híresztelések szerint a beszállító legalább egy helyi gyártóval már tárgyal „technikai kérdésekről“.
Mind a ZF, mind pedig a TRW bevételeinek körülbelül 20 százaléka Ázsiából, illetve a Földközi-tenger menti országokból származik. Az elkövetkező években ez a szám az eddigieknél jelentősebb mértékben nőhet, ahogy a ZF egyre nagyobb jelenlétre tesz szert a régióban.
Az autóipar egyik legfontosabb trendjét továbbra is a vezetést támogató rendszerek, illetve az automatikus vezetést segítő funkciók alkotják, sokan pedig úgy gondolják, hogy ez az út vezet majd az önálló közlekedésre alkalmas autókig, a ZF pedig releváns szakértelmének köszönhetően egy jelentős, globális jelenléttel bíró beszállítóvá válhat.
Via autocarpro.in, supplierbusiness.com