Trend Akár a csúcskategóriába is eljuthat Sebestyén Peti

Akár a csúcskategóriába is eljuthat Sebestyén Peti

Pörge Béla | 2022.05.15 12:19

Akár a csúcskategóriába is eljuthat Sebestyén Peti

Fotó: HUMDA

Sebestyén Péter a Superbike sorozat középkategóriájában szerepel az Evan Bros Racing csapatában, 2021 óta a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. együttműködésében. A versenyzővel egy sajtótájékoztató után készített rövid interjút az autopro.hu.

Hirdetés

- Mik az elvárásaid az idei szezontól?

- Nem akarok plusz terhet tenni magamra, de szeretnék dobogóra állni, versenyzőként ez a célom. Másrészt mindig úgy közelítek meg akár egy versenyt, akár az egész szezont, hogy szeretném a maximumot kihozni magamból. Ha a környezet és a technika is jó és mellé ki tudom hozni magamból a legjobbat, akkor a dobogó nem egy elérhetetlen cél.

Az idei évben a mezőny nagyon erős, az elmúlt évek legerősebb mezőnye jött össze, kifejezetten magas a színvonal. Több új gyártó lépett be, illetve van egy egyensúlyozási folyamat a kategóriában: nagyobb köbcentivel és kevesebb hengerrel is engedtek motorokat a mezőnybe, de ezeket elektronikával visszafogták. Nehéz lesz ezt az egyensúlyt fenntartani a szervezőknek.

- Milyen távlati céljaid vannak?

- Úgy gondolom, nekem itt a helyem a Superbike világbajnokságban, jelenleg a 600 köbcentis géposztályban versenyzek, szeretném itt a legjobb eredményt elérni. Hogy ez elegendő lesz-e a csúcskategóriába lépéshez, azt majd meglátjuk.

- A zöld gondolat egyre nagyobb teret kap a motorsportban – és most a kétkerekű járművekre is gondolok. Ennek mennyire érzed a hatását?

- Az autóversenyzés és a motorsport mindig a technikai fejlődés élén járt. A legújabb fejlesztéseket és innovációkat itt próbálják ki, ez a sport viszi előre a járműipart. Versenyzőként és versenycsapatként mindig a jelenre koncentrálunk, de ettől még fontos kérdés, hogy mit hoz a jövő és emiatt fontos feladatunk a zöld gondolat megjelenítése is.

A MotGP három éve elindította az elektromos kategóriát, illetve komoly tervek vannak az alternatív üzemanyagok használatára is. Több irányzat van, haladni kell a korral és példát kell mutatni!

- Használtál már alternatív hajtású motort? Milyen érzés?

- Elektromos motort már igen, de versenymotort még nem, csak utcait. A motorversenyzésre úgy tekintek, mint sport, és a motor egy eszköz, amivel versenyzek. Ettől még szeretem a hangos motorokat és a motorozás élményét, így furcsa volt a csendes elektromos hajtás. Fontos, hogy szórakoztatni tudjuk a nézőket és a versenyzők is élvezni tudják a versenyt.

Fotó: HUMDA

Gyorsulásban teljesen más egy ilyen motor, de a legérdekesebb élményt a hang jelentette. Húsz év versenyzés után átülni egy e-motorra egészen más érzés: egy normál motornak minden rezdülését ismerem, tudom az apró rezgésekből, hogy mit csinál alattam a technika. Az elektromos hajtásnál ez egyáltalán nincs meg, ezt ki kell tapasztalni.

- A mindennapokban motorral közlekedsz, vagy inkább csak a versenypályákon ülsz nyeregbe?

- Nem vagyok hardcore motoros, nem közlekedek motorral télen-nyáron, esőben-hóban. Ha nyáron van lehetőségem rá, akkor szívesen pattanok motorra, de inkább csak közlekedési eszközként, nem élvezetből, például túrázni sem járok el motorral.

Hiszek abban, hogy a közlekedés helyrehozatalához – mert sajnos ki kell mondani, Budapesten helyre kell hozni a közlekedést – a motorozás nagyon jó alternatíva. Hatalmasat fejlődne a közlekedési kultúra, ha a város motorra pattanna, és a parkolási problémák is megoldódnának.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink