Trend A Stellantis platformjára épít e-furgonokat a Voltia

A Stellantis platformjára épít e-furgonokat a Voltia

autopro.hu/P.B. | 2021.10.27 16:22

A Stellantis platformjára épít e-furgonokat a Voltia

Fotó: Voltia

Öt új modellt mutat be a jövő évben a Voltia. A bejelentés szerint a szlovák cég 11 köbméteres raktérrel rendelkező, tisztán elektromos kisbuszokat épít a Stellantis platformjára. Az öt új furgon az Opel, a Vauxhall, a Peugeot, a Citroën és a Toyota elektromos modelljeinek a nagyobb raktérrel rendelkező verziója lesz.

Hirdetés

A Voltia az EMP2 platformra épülő furgonokat, azaz a Citroën ë-Jumpy-t, Peugeot e-Expertet, az Opel/Vauxhall Vivaro-e-t és a Toyota Proace Electric-et alakítja át, de a villanymotor teljesítménye 100 kilowatt marad mindegyik esetben, a hajtáshoz ugyanis nem nyúlnak a munkálatok során – ahogy a Voltia korábbi, Nissan e-NV 200-on alapuló modelljei esetében is történt.

Az eredeti Toyota és Stellantis modellek háromféle raktérrel rendelkeznek, a szlovák specialista ugyanakkor csak a legnagyobb, 5,3 méter hosszú verzióval foglalkozik. A tengelytáv és a hosszúság marad az eredeti, lényegében a magasságot növelik meg az átalakítással.

Vagyis a raktér továbbra is 2,86 méter hosszú és 1,65 méter széles lesz, a Voltia azonban 80 centiméterrel, akár 2,20 méterig megemeli a csomagtér tetejét, és a fülke fölé, előre is kiterjeszti a rakteret – itt további 90 centiméterrel nőtt a hossz. A furgon hátulján lévő dupla ajtó az átalakítás után 1,85 méter magas lesz.

Több rakomány, de kevesebb súly

Az átalakítással a raktér akár 11 köbméterre is növelhető, miközben az eredeti modellek legfeljebb 6,6 köbmétert kínálnak. Ugyanakkor a terhelhetősége kisebb lesz a Voltia furgonjainak, az átalakított karosszéria miatt legfeljebb egy tonnát pakolhatnak a raktérbe – ez 275 kilogrammal kevesebb az eredeti kapacitásnál.

A magasság növelésével az áruszállító hatótávolsága is csökken: a nagyobb akkumulátor esetében 330-ról 280-ra, a kisebb esetében 240-ről 190 kilométerre esik vissza a vállalat elektromos hatótávolság. A töltési lehetőségeken nem változtatnak az átalakítás során.

Jövőre kezdik a forgalmazást

A Voltia először Szlovákiában, később pedig Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban fogja gyártani a modelleket, melyek először 2022-ben kerülhetnek forgalomba, egyelőre még nem ismert áron – de a cég állítása szerint a raktér köbméterére számított ár a legalacsonyabb lesz a piacon.

A típuskínálat bővítésével a Voltia hat, nyolc, tíz és tizenegy köbméteres raktérrel rendelkező, átalakított, tisztán elektromos furgonokat kínál az ügyfeleinek – írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink