Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több ezer milliárd közlekedésfejlesztésre
Magyarországon az európai uniós társfinanszírozású közlekedésfejlesztésben 2014-2020 között összehangolt, korszerű és gazdaságos közlekedésfejlesztés valósul meg három operatív program - hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Kiemelte, az uniós források felhasználását összefogó Széchenyi 2020 programban eddig 651 közlekedési projekt nyert támogatást összesen több mint 2000 milliárd forint értékben.
Az integrált közlekedésfejlesztési programból (IKOP) eddig 67 kilométer gyorsforgalmi út épült, és további 19 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt újítottak fel, 2023-ig pedig előreláthatóan összesen mintegy 200 kilométer gyorsforgalmi út épül, 31 kilométer gyorsforgalmi útszakasz újul meg ebből a keretből.
A legnagyobb támogatást elnyert közúti projektek között említette az államtitkár az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti szakaszát mintegy 200 milliárd forinttal, az M4 Berettyóújfalu-Nagykereki közötti részt mintegy 100 milliárd forint támogatással. Mindkét útszakasz a Közép-Európa belső gyorsforgalmi kapcsolatot észak-déli irányban megteremtő Via Carpatia nemzetközi folyosó része - tette hozzá.
A BMW-nek fejlesztik Debrecen térségét
A legnagyobb támogatást elnyert vasúti projekt a Püspökladány-Debrecen vasútvonal 2022 végéig tartó korszerűsítése 118 milliárd forint támogatásból, továbbá mintegy 100 milliárd forintba kerül az első 19 nagy kapacitású elővárosi motorvonat beszerzése, a 600 férőhelyes emeletes járművek első darabja a hétvégén áll forgalomba a ceglédi vonalon. A kormány a hazai költségvetésből előlegezi meg a további 21 emeletes motorvonat megvásárlásának fedezetét abban a reményben, hogy a projekt a következő uniós ciklus forrásaiból finanszírozható lesz.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF) az európai közlekedési ágazat fejlesztésére fordítható teljes pénzügyi keret mintegy 7500 milliárd forint, ebből 3500 milliárd forint a Kohéziós Alapból történő átcsoportosítás révén kizárólag a kohéziós országoké.
Az államtitkár felidézte, hogy a felzárkózó tagállamok a CEF nemzeti dedikált támogatásaihoz 2016 végéig férhettek hozzá. Magyarország a számára elkülönített 333 milliárd forint forrást az utolsó fillérig lekötötte, ezen felül a hazai pályázók nemzetközi versenyben az általános „borítékból" 9 milliárd forintot nyertek.
3200 milliárdnyi közútfejlesztés
A kohéziós országok számára visszahulló forrásokból a nyitva lévő pályázati kiírásban újabb 650 millió euró CEF-forrás érhető el, az ITM február végéig a keretösszeg több mint harmadára nyújtott be új támogatási igényt, 11 projekthez kérnek összesen 75 milliárd forint uniós támogatást.
A 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, a magyar gazdaság megerősödésének köszönhetően a forrásmennyiség nagyobbik hányadát, 1800 milliárd forintot a hazai költségvetés adja. Teljes egészében hazai forrásból készült el tavaly az M44 leghosszabb, Tiszakürt és Kondoros közötti szakasza, a 61 kilométeres fejlesztés összértéke meghaladta a nettó 145 milliárd forintot.