Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Taxitársaság szekerét tolja a Daimler
A Taxify könnyen harcra kelhet globális riválisával, az Uberrel, miután 175 millió dollárnyi támogatást kapott attól csoporttól, melyet a Daimler vezet.
175 millió dollárt fektetett a Daimler a Taxify nevű taxiszolgáltatóba, tovább bővítve ezzel mobilitási szolgáltatásokat és technológiákat kínáló portfóliójában. A befektetés keretében egy Daimler-képviselő is helyet kap a Taxify igazgatóságában. A Taxify Közép- és Kelet-Európában, valamint a főbb afrikai városokban erősödött meg és vált 25 ország tízmillió utasával és 500 ezer sofőrével az Uber kihívójává.
A Daimler a MyTaxi fő tulajdonosa is, mely egy online taxiszervező Németországban - ez az Uber írországi, brit és spanyolországi riválisa. Ezen felül az autógyártó a francia Chauffeur-privé és a közel-keleti Uber-konkurens, a Careem befektetője is.
A Taxify működését sokan versenyképesnek találják, hiszen összesen 175 millió dollárt (48 milliárd forintot) vonzott be számos kockázatitőke-befektetőtől, illetve más, mobilitási szolgáltatással is foglalkozó vállalatoktól, például a kínai Didi Chuxing autómegosztótól. A Taxify az így befolyt összegekből továbbfejleszti technológiáját és a működését európai és afrikai piacain.
A Taxify-t 2013-ban alapította Észtországban az akkor 19 éves Markus Villig. A fuvarok száma a vállalat alkalmazásán keresztül az elmúlt egy évben megtízszereződött. Villig a platform első verzióját még úgy fejlesztette ki, hogy kölcsönkért szüleitől.
Az Uber riválisai – mint a Taxify, a MyTaxi, a Lyft és az Ola – egyre inkább készen állnak rá, hogy növeljék dominanciájukat az európai mobilitási szolgáltatók piacán, azonban eközben folyamatosan harcolniuk kell a régió döntéshozóival: Londonban például szeptemberben betiltották az alkalmazásokat biztonsági és szabályozási kételyek miatt. A Taxify tárgyalásokat folytat az Egyesült Királysággal, és reméli, újrakezdheti működését.
Az Uber, mely rengeteg harcban vett részt üzletágaiban az elmúlt két évben, Kínát leszámítva még mindig a világ legnagyobb játékosa az online szervezett taxiszolgáltatók piacán. Azonban visszavonult több regionális piacról, beleértve Délkelet-Ázsiát, Oroszországot, és annak szomszédos államait, miután azok az orosz Yandex-szel alapítottak vegyesvállalatot.