Szolgáltatók ShareNow: ugyanazt a prémium minőséget kell kapnia mindenkinek

ShareNow: ugyanazt a prémium minőséget kell kapnia mindenkinek

autopro.hu/K.Á. | 2020.03.10 16:23

ShareNow: ugyanazt a prémium minőséget kell kapnia mindenkinek

Fotó: ShareNow

A múlt heti informatikai átállás után már nem DriveNow, hanem ShareNow néven kereshetjük a német autómegosztó járműveit Budapest utcáin. Az új rendszerben már kilométerkorlát nélküli napidíjas csomagok is elérhetőek, és az országos autópálya-használatért sem kell külön fizetni, mert a flotta minden járműve éves matricával rendelkezik. Fischer Péter, a ShareNow magyarországi ügyvezetője értékelte a társaság tíz hónapja megkezdett hazai tevékenységét.

Hirdetés

A ShareNow indulása lényegesen több egyszerű névváltásnál: a felhasználók mostantól napidíjas csomagokat is választhatnak, amelyeknél nincs kilométermegkötés, és a foglalásnál fizetendő biztosítási összeg ezentúl legtöbb modelljük esetében az országos autópálya használatot is fedezni fogja. Az időbeli megkötés a napi díjas csomagok megjelenésével csökken, továbbá a korábbi első 15 perc helyett 20 percig lehet ingyenesen lefoglalni az autókat. A szolgáltató bővülő autóflottát ígér, valamint az applikáció folyamatos fejlesztését, amelynek segítségével az adatmódosítástól a foglaláson át a kárbejelentésig mindent el lehet intézni.

A társaság a magyar felhasználói szokásokat elemezve vezette be a Mobility Start csomagot, amely arról szól, hogy minden jármű eleve rendelkezik autópálya-matricával, annak megvásárlásával nem kell bajlódni. Kivételek ez alól az elektromos autók (BMW i3), amelyeken csak Pest megyei matrica van.

Könnyű a váltás
A korábban regisztrált felhasználók egy linkkel találkozhatnak a DriveNow alkalmazásban, ahonnan egyszerűen tölthetik le a ShareNow appot, és díjmentesen menthetik át adataikat. Így a felhasználók a régi adataikkal be tudnak lépni az új alkalmazásba, új regisztráció nem szükséges. A meglévő üzleti és magán kredit automatikusan elérhető az új appban.

"A saját autó használatának élményét szeretnénk adni a lehető legkisebb kötöttséggel" - mondta Fischer Péter a sajtótájékoztatón, hozzátéve, hogy épp a felhasználói szokások sokfélesége miatt döntöttek amellett a kezdetektől, hogy többféle márkát és modellt is felsorakoztatnak a jelenleg 240 autót számláló flottában. A kabriókra kezdettől fogva nagy volt a kereslet, a kezdeti öt darabot így 15-re bővítették, a foglalás esélye így megnövekedett. Az autókat Magyarországon a Wallis Csoport bocsátja a ShareNow rendelkezésére.

Mint részletezte, autóik a folyamatos használat miatt nagy igénybevételnek vannak kitéve, ezért különösen nagy a jelentősége az autóik magas minőségének. "Ugyanazt a minőségi vezetési élményt adjuk mindenkinek" - mondta. A szolgáltató még DriveNow néven elsőként indított prémiummárkát a hazai autómegosztási piacon. Ezzel egyértelműen meggyőztek és elköteleztek egy korábban még autómegosztást nem használó ügyfélkört.

„A közlekedés szabadsága nem azt jelenti, hogy súlyos költségek árán fenntartunk leginkább garázsban álló, jelentős részben erősen használt, 10-15 éves, így a környezetre is káros autókat, hanem hogy minden esetben kiválaszthatjuk a számunkra legkényelmesebb, leggyorsabb és fenntartható közlekedési lehetőséget. Egy ilyen mobilitási ökoszisztéma, amelyben a közösségi autó immár nélkülözhetetlen elem, mindannyiunk számára értéket teremt az egyén és a közösség szintjén egyaránt” – tette hozzá Fischer Péter.

Egymilliárd euróból dübörög a megosztás

Európában 16 városban 14 ezer autóval van jelen a Daimler és a BMW autómegosztó szolgáltatásának összeolvasztásából létrejött joint venture. A közös tervekről még Dieter Zetsche, a Daimler elnöke beszélt 2018 elején. Az egymilliárd eurós befektetés további négy almárka megszületését is jelenti. Ezek a multimodális közlekedést szolgáló Reach Now, az elektromos autók töltésére használható Charge Now, a taxiszolgáltatást adó Free Now és az intelligens parkolást nyújtó Park Now.

Az eseményen bemutattak egy, a ShareNow által 11 városban, közel 11 ezer fő bevonásával készített kutatást. Ez alátámasztotta az autóbirtokláshoz való változó hozzáállást. Koppenhágában a felhasználók 16 százaléka állt el az autóvásárlás gondolatától a szolgáltatás miatt, míg Rómában az ügyfelek 14,4 százaléka döntött ugyanígy. A legalacsonyabb értéket Bécsben mérték, itt 7,8 százalék volt. Iparági kutatásokból továbbá az is látszik, hogy egyetlen közösségi autó 4-6 parkolóhelyet szabadít fel a nagyvárásokban, elsősorban az autók folyamatos mozgásának köszönhetően. Berlinben például nem kevesebb mint 12 ezer parkolóhely szabadult fel a szolgáltatás elindítása óta.

Kiemelt Partnereink