Szolgáltatók Öt év múlva is szüksége lesz képzett szakemberre?

Öt év múlva is szüksége lesz képzett szakemberre?

Pardavi Mariann | 2014.04.01 13:10

Öt év múlva is szüksége lesz képzett szakemberre?

Azoknak a cégeknek nem tudunk segíteni, melyek egy adott pozícióba azonnal szeretnének munkatársat alkalmazni. A hosszú távú stratégiával rendelkezőknek azonban annál inkább! – emelte ki Rákosi Szabolcs, a győri Mobilis rendezvény- és programmenedzsere.

Hirdetés

Tudományos élményközpontként definiálja magát az intézmény. Ilyen értelemben a cégek hogyan kapcsolódnak a központ életébe?
A munkánk során arra törekedünk, hogy játékos formában tudjanak megismerkedni a gyerekek a járműiparral és a mögötte lévő természettudományokkal. Jól működő műszaki ágazat van körülöttünk, így a megfelelően képzett szakemberek kinevelése kulcsfontosságú. A Mobilis az érdeklődés felkeltésére hivatott. Így mi azokkal a vállalatokkal tudunk együtt dolgozni, amelyeknek van hosszú távú stratégiájuk, és azokkal, akiknek fontos, hogy évek múlva is legyen a környéken jól képzett munkaerő. Munkánk során a műszaki és mérnöki életpályák népszerűsítése a cél, illetve a szakmunkával és a mérnöki pályákkal kapcsolatban kialakult esetleges negatív sztereotípiák oldása. Ezzel párhuzamosan a járműipar területén választható szakmák és karrier utak bemutatására is vállalkozunk, felkeltve a gyerekek érdeklődését, ébresztünk vágyat ezek iránt a pályák iránt. Úgy gondolom, hogy mélyebb motivációt érhetünk el ezzel a módszerrel, mint az ösztöndíj-rendszerekkel. A mi módszerünk a műszaki szakmák iránti szeretet, csodálatot ébreszti fel.

Rákosi Szabolcs

Mit tapasztal ebből a látogató?
Több látogatónk is jelezte: korábban azt gondolta, hogy a Mobilis az Audi Hungaria élményközpontja. Tény, hogy főszponzorként kiemelt fókuszt kap a vállalat, azonban rendkívül széles azon vállalatok köre, amelyekkel együtt dolgozunk. Az Audi Hungáriát jó példaként szoktunk emlegetni a cégeknek, hiszen annak ellenére, hogy több alkalommal elnyerte a Legvonzóbb Munkáltató díjat és folyamosan bővíti létszámát, fontosnak tartja, hogy olyan, csupán hosszabb távon eredményt hozó kezdeményezésben is részt vegyen, mint a miénk. Az Audi Hungaria számára ugyanis évek múlva is kellenek majd szakemberek, nemcsak most. Egy cégnek azon múlik a sikere, fennmaradása, bevétele, hogy számíthat-e megfelelő szakember utánpótlásra. Vajon a kisebb, kevésbé ismert cégek miért nem tesznek lépéseket?

Miért nem? Miért nem mozdulnak a kkv-k az effajta megjelenési lehetőségek irányába?
Úgy látom, a cégek inaktivitása nem anyagi okokra vezethető vissza elsősorban. Sokkal inkább azzal magyarázható, hogy forrásaikat elsősorban rövid távon megtérülő akciókra fordítják, nem fordítva kellő figyelmet ismertségük, elismertségük hosszabb távú megalapozására, a vonzó és perspektivikus munkahely képének kialakítására. Többszintű szponzorációs rendszerünk révén, a vállalatok egyedi lehetőségeihez és igényéhez igazodva akár néhány százezer forinttal is sokat tehetnek céljaikért. Pici segítségért nagyon sokat tudunk adni. Mérlegelni kell: mennyivel kifizetődőbb ismeretlenül feladni egy újsághirdetést akkor, amikor munkaerőre van szükség, vagy hosszú távon tervezni és részt venni olyan kezdeményezésben, ahol megismerhetik a céget és a működését, hogy aztán a későbbiekben válogatni lehessen a szakemberek között. Adott pillanatban, adott pozícióba történő munkatárs felvételéhez valóban nem tudunk segítséget nyújtani. Abban viszont igen, hogy sokan megismerjék egy cég tevékenységét, termékeit és a cég által alkalmazott technológiákat, vagy éppen a kínált karrier utakat.

Milyen megjelenési formákat kínál a Mobilis?
Egy példát említenék. A Borsodi Műhellyel kötött megállapodás révén olyan eszközöket, játékokat készített az egyedi alkatrészeket gyártó vállalat a Mobilis számára, melyeket a külső helyszínes kitelepüléseink során használunk előszeretettel. Mivel fel is tüntettük az eszközök eredetét, így mintegy százezer emberhez jutott el két év alatt a cég üzenete.

Milyen felületeken találkozhatnak még a látogatók a cégekkel?
Úgy fogalmaznék, hogyha egy cég be akar mutatkozni, mi megtaláljuk a módját annak, hogy azt hogyan tudja megtenni nálunk a legkreatívabban. A Mobilist talán leginkább az Androidos operációs rendszerekhez tudnám hasonlítani: számtalan lehetőség rejlik az intézményben, és mindenki úgy veheti ennek hasznát, ahogy neki a legmegfelelőbb. A szakmai-módszertani bázisunk és eszközparkunk alkalmas arra is, hogy könnyen befogadható, szemléletes módon mutassuk be megbízóink új termékeit és élenjáró technológiai újításait. Vállalati partnereinkkel való együttműködés keretében akár új technológiák tömegszerű kipróbálását is lehetővé tudjuk tenni, biztosítva ezzel a fogyasztók azonnali visszajelzését. Legutóbb például speciális matricát teszteltünk: azt vizsgáltuk élvezetes, show szerű módón a közönség előtt, hogy mennyire bír ellenállni a folyékony nitrogénes extrém hideg sokkolás után a Mobilis tűztornádója által okozott forróságnak.

Nemcsak a Mobilis épületén belül nyújt a központ szolgáltatásokat. Mikor érdemes külső helyszínekben gondolkodni?
Rugalmasak vagyunk, kérésre akár ki is települünk: ilyen esetek jellemzően közönségrendezvényekhez, sok esetben vállalati eseményekhez, nyílt és családi napokhoz kapcsolódnak. Ilyen események alkalmával több korcsoport keveredik és változatos az iskolai végzettség is. A mi feladatunk, hogy az adott vállalat üzenete mindenkihez eljusson. Kéréstől függően kínálunk egész napos, színpadi kísérleti bemutatókkal tarkított, interaktív kísérletezést, vagy az állandó kiállításról kitelepített, kipróbálható interaktív eszközökkel kombinált megjelenést is. Külső helyszínes megjelenéseink között kiemelt fontosságúak azok az alkalmak, amelyek során különféle szakkiállításokon vagyunk jelen, hogy élményeken keresztül juttassuk el a stand szereplőjének üzeneteit a nagyközönség számára. Egyik legutóbbi ilyen megjelenésünk az Automotive Hungary kiállítás volt. A vállalati rendezvényeken, családi napokon pedig az a feladatunk, hogy érthetően hozzuk közel a laikus látogatókat ahhoz a műszaki világhoz, ami a gyárkapukon belül zajlik. Az adott cég profiljához kapcsolódó bemutatónk, interaktív kísérleteink arra is alkalmasak, hogy a látogatókban, az ott dolgozók családjában is segítsék kialakítani az adott munkahelyhez, az ott folyó tevékenységhez, a műszaki pályákhoz való kötődést.

A Mobilis konferenciaterme olyan alakítható tér, amelyben 220 fős szakmai konferenciák, vagy akár 160 főre berendezett, ültetett vacsorás üzleti rendezvények is lebonyolíthatók. Az interaktív élményközpont alkalmas vállalati csapatépítők és felnőtteknek szóló játékos vetélkedők lebonyolítására is.

Kiemelt Partnereink